Mercedes ukázal prvý plne elektrický variant terénnej ikony. Úplne nová elektrická trieda G zostáva verná svojmu pôvodnému charakteru, pričom si zachováva svoju hranatú siluetu so všetkými dnes už ikonickými prvkami. Rovnako ako v prípade konvenčne poháňaných variantov je karoséria elektrického stroja postavená na rebríkovom ráme. Tá je však upravená a zosilnená konštrukčným tímom tak, aby vyhovovala elektrickému pohonu.

Mercedes G580 pri prejazde šikmou plochou

Dojazd

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria integrovaná do rebríkového rámu zabezpečuje nízke ťažisko. To sa v teréne hodí. Batéria má využiteľnú kapacitu 116 kWh a poskytuje dostatok energie pre kombinovaný dojazd do 473 km. Nová elektrická Trieda G sa dá nabíjať pomocou striedavého prúdu (AC) aj jednosmerného prúdu (DC). Palubná nabíjačka na striedavý prúd dosahuje výkon až 11 kW. Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je možné až do výkonu 200 kW. Pri vhodnej nabíjacej stanici jednosmerného prúdu je čas potrebný na doplnenie energie z 10 na 80 % približne 32 minút.

Mercedes G580
V kabíne Mercedesu G580

Otočenie prakticky na mieste

Úplne nový elektrický Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ je vybavený novými terénnymi riešeniami, ktoré ponúkajú zaujímavé možnosti. S funkciou G-TURN môže vodič napríklad elektrické vozidlo otočiť na nespevnenom alebo sypkom povrchu prakticky na mieste – vozidlo potom vykoná až dve úplné otočky v požadovanom smere. Na druhej strane funkcia G-STEERING obmedzuje okruh otáčania pri jazde v teréne. Navyše je tu aj inteligentná funkcia plazenia.

Vo výbave je tempomat v teréne a udržiava optimálnu trakciu, aby ste sa mohli sústrediť na prejazd terénom.

Funkcie G-TURN a G-STEERING však nie sú povolené na verejných komunikáciách. Používajte ich len na voľnom alebo mäkkom povrchu, napr. na štrku alebo snehu.

Ostré stúpanie a klesanie

Rovnako ako predchádzajúce varianty aj G 580 sa vyznačuje schopnosťou ostro stúpať. Vozidlo zostáva stabilné na povrchu s bočným sklonom do 35° a vyskúšali sme si to v praxi. S maximálnym brodením 85 cm prekonáva elektrická Trieda G svojich konvenčných kolegov o 15 cm. Nájazdový uhol je 32° a odjazdový uhol je 30,7°. Redukcia LOW RANGE rozširuje možnosti jazdy v teréne vďaka špeciálnemu redukčnému pomeru. Okrem toho, elektrický Mercedes-Benz G 580 vytvára funkciu uzávierky diferenciálu pomocou inteligentného vektorovania krútiaceho momentu.

Mercedes G580 pri prejazde sypkým materiálom
Mercedes G580 pri prejazde sypkým materiálom

Ochrana podvozku

Kľúčovú úlohu pri tomto vozidle zohráva ochrana podvozku v terénnych vozidlách. Ak totiž podvozok narazí na povrch počas jazdy v teréne, batéria sa nemôže poškodiť. Okrem toho musia byť dôležité komponenty pod vozidlom chránené pred poškodením spôsobeným kameňmi, prachom a pieskom. Z tohto dôvodu bola vyvinutá protišmyková doska, ktorá má zabezpečiť vysokú úroveň ochrany vrátane správania sa pri náraze, ako aj aerodynamiku a aeroakustiku pri jazde.

Agresívny dizajn

S voliteľnou maskou chladiča s čiernym panelom získava exteriér ešte výraznejší vzhľad. Je tu mierne zvýšená kapota a takzvané záclonové airbagy v oblúkoch zadných kolies, ako aj dizajnový box v zadnej časti. V kombinácii s novými panelmi predných stĺpikov a strešným spojlerom prispievajú k optimalizácii aerodynamiky.

Palubná doska Mercedes G580
Palubná doska Mercedes G580

Úplne nový Mercedes-Benz G 580 s EQ je sériovo vybavený informačno-zábavným systémom MBUX
(Mercedes-Benz User Experience), multifunkčným volantom v koži Nappa a náladovým osvetlením. Zoznam voliteľnej výbavy zahŕňa KEYLESS-GO, držiaky pohárov s reguláciou teploty, systém priestorového zvuku Burmester 3D a digitálny pohľad na vozovku pod prednou časťou vozidla (tzv. virtuálna kapota).

Široká ponuka možností MANUFAKTUR

Novú Triedu G si môžete ešte viac prispôsobiť s ponukou možností MANUFAKTUR. Vybrať si môžete
špeciálny lak a rôzne povrchové úpravy. MANUFAKTUR je program individualizácie s exkluzívnymi lakmi a jemnými interiérovými doplnkami. Vybrané materiály a vynikajúce spracovanie sa postarajú o váš zážitok.

Zdroje: vlastné

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté