Nový PEUGEOT E-3008 prichádza s elegantnou siluetou SUV fastback a je tu Panoramatický PEUGEOT i-Cockpit.

Nový E-3008, ktorý je momentálne k dispozícii v 100 % elektrickej verzii s dojazdom 525 až 700 km podľa motorizácie a hlavne kapacity batérie (73 alebo 98 kWh). Pravdepodobne na konci roka resp. na začiatku roka 2025 bude k dispozícii aj plug-in hybridný a mild hybridný pohon. Peugeot 3008 tak bude k dispozícii ako hybridné auto, plug-in hybrid a tiež ako čisto elektrické auto. Peugeot bude používať batérie od CATL a BYD.

Peugeot E-3008 GT
Peugeot E-3008 GT

PEUGEOT E-3008 je prvým modelom, ktorý využíva novú platformu STLA Medium od Stellantis. Pre čisto elektrické auto tak platí, že je k dispozícii rýchle nabíjanie z 20 na 80 % už za 30 minút a platí to v prípade rýchlonabíjacej stanice s výkonom vyšším ako 100 kW, keďže maximálny nabíjací výkon by mal dosahovať hodnotu 160 kW. S funkciou EV Trip Planer si môžete naplánovať výlet aj s výberom nabíjacích staníc na trase. Výkon elektrického motora je od 157 do 240 kW podľa umiestnenia motora. Kapacita batérie pre čisto elektrické auto je 73 kWh a 98 kWh. Pre hybridnú verziu platí kombinovaná spotreba 5,5 l/100 km  pričom plug-in hybridná verzia bude disponovať batériou s kapacitou až 21 kWh. 

Peugeot E-3008 GT
Peugeot E-3008 GT

Výbavová verzia ALLURE má 19-palcové disky, systém Visio Park 1 a panoramatický HD displej. V čisto elektrickej verzii je Peugeot 3008 ALLURE v cene 46 790 eur. Výbavová verzia 3008 GT má 20-palcové disky s výbrusom, svetlomety s funkciou Pixel LED, je tu 21- palcový panoramatický displej, ambientné osvetlenie, sedadlá majú čalúnenie Alcantarou. Čisto elektrická verzia vo výbave GT má cenovku 50 790 eur.

Peugeot E-3008 GT
Peugeot E-3008 GT

Peugeot 3008 je vďaka svojej robustnej konštrukcii mimoriadne priestranný, nájdete tu viaceré odkladacie priestory s objemom 34 litrov. Batožinový priestor má objem 520 litrov. Dĺžka vozidla je 4542 mm, maximálny objem batožinového priestoru je 1480 litrov.

Peugeot E-3008 GT
Peugeot E-3008 GT

Ku kompletnému zážitku prispieva aj audio systém FOCAL Premium. Predné sedadlá sú vyhrievané a vybavené masážnou funkciou. Majú dobré bočné opierky, ktoré zabezpečujú komfortné sedenie aj pri dynamickejšom prejazde zákrutou.

Zdroje: Peugeot, vlastné

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.