Synonymum pre Corollu je už dlhé roky spoľahlivosť. V tomto prípade je to hybrid bez nabíjania, čo je momentálne ideálne riešenie. Najnovšia Corolla Cross je plná moderných technológií, my sme mali k dispozícii najvyššiu výbavu a špeciálny pohon AWD-i.

Začnime cenami

Základná cena je Toyota Corolla je 32 990 eur, my sme mali na test najvyššiu verziu s označením 2.0 Hybrid automat e-CVT, AWD-i Premiere Edition. Cena je v tomto prípade 41 790 eur + je tu špeciálna farba modrá metalíza za 600 eur a panoramatické strešné okno SkyView za 900 eur.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Dizajn

Vpredu si okamžite všimnete dvojitú lichobežníkovú maska chladiča, na streche sú šikovné lyžiny a páčili sa nám aj zatmavené sklá okien. Vpredu sú rozšírené 3D blatníky, vzadu skosená kabína, efektné sú aj disky z ľahkých zliatin. Výhľad zvnútra je bez prekážok, užijete si celkovo priestranný interiér a je to praktické auto pre rodinu ale aj podnikanie.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Nová Corolla Cross takto prináša zníženie hmotnosti, vyšší výkon a krútiaci moment a celkovo je to väčšia dávka radosti z jazdy.

Technológie a luxus v kabíne

Po nástupe sme si okamžite všimli 12,3-palcový kokpit s možnosťami nastavenia + 10,5 palcový dotykový displej. Využiť môžete aj elektrické otváranie zadných dverí, veľmi sme si pochvaľovali 360° pohľad na vozidlo.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Vo vnútri je čierne kožené čalúnenie sedadiel, je tu predná lakťová opierka so zásuvkou na 230 V. Sedadlo pre vodiča je elektricky nastaviteľné. Využiť môžete aj inteligentný parkovací automat, je tu aj šikovné upozornenie na dopravu za vozidlom s automatickým brzdením a vo verzii Premiere Edition sú aj predné a zadné parkovacie senzory a monitor mŕtvych uhlov.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Oceňujeme aj cloudovú navigáciu, pripojenie na aplikáciu MyT a OTA aktualizáciu. Využiť môžete výborný adaptívny tempomat a vylepšený automat poloautonómnej jazdy s udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu.

Pohon

V tomto prípade je to už 5. generácia hybridného motora kombinovaná s Líthium-ionovou batériou. Objem benzínového motora je 1987 cm3, výkon motora je 112 kW pri 6000 ot/min, Krútiaci moment spaľovacieho motora je 190 Nm. Elektrický motor vpredu má výkon 83 kW a krútiaci moment je až 206 Nm. V prípade AWD-i pohonu je k dispozícii aj zadný elektromotor a výkonom 30 kW. Systémový maximálny výkon testovanej Corolla Cross je 146 kW a to je 197 koní, čo je hodnota, ktorú Toyota komunikuje. Zrýchlenie tohto vozidla z 0 na 100 km/h je za 7,5 sekundy, čo sme si aj úspešne zmerali. Maximálna rýchlosť je až 180 km/h.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Univerzálnosť a udržateľnosť

Objem batožinového priestoru je až 436 litrov, po sklopení operadiel pre cestujúcich vzadu tento vzrastie až na 1337 litrov. Špecialitou v tomto prípade je možnosť nastavenia sklonu operadiel aj vzadu. Polomer otáčania je 5,2 metra, svetlá výška vozidla je 160 mm a rázvor 2640 mm. Práve vysoká svetlá výška je dôležitá na prechádzanie v náročnom teréne.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Poznatky z testovania

Výrobca udáva spotrebu 5,4 litra/100 km, my sme pri našom teste namerali 6,4 litra/100 km. Záruka na akumulátor je 10 rokov, Toyota dáva až 12 rokov na prehrdzavenie karosérie. To dáva pocit istoty, že máte vozidlo, ktoré naozaj dlho vydrží.

Užili sme si aj hudbu zo systémom JBL a stojí to za to. Vzadu tak nájdete subwoofer a v predných stĺpikoch sú výškové reproduktory.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Auto sme testovali aj v náročnom teréne, je mimoriadne stabilné na rôznych povrchoch vrátane blata a vody. Väčšinu cesty sme jazdili v režime D a so zaradeným adaptívnym tempomatom. Ten funguje skvelo, nespomaľuje, keď to najmenej potrebujete a udržiava bezpečnú vzdialenosť od predchádzajúceho auta. Výborné je svietenie, sú tu Bi-LED svetlomety, ktoré dobre reagujú na protiidúce vozidlá.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Podčiarknuté a sčítané, Toyota Corolla Cross je praktické veľké auto so slušnou spotrebou a dostatočným výkonom. Výborne vyzerá a rovnako má veľký batožinový priestor ako aj bohatý priestor pre posádku. A pokojne si ju môžete zobrať na výlet na horskú chatu, terénu sa naozaj nebojí.

Zapožičal: Toyota

Zdroje: vlastné, Toyota

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.