V redakcii sme testovali tak hybridnú verziu novinky Toyota Yaris ako aj jej paralelu s konvenčným benzínovým pohonom. Rovnako sme mohli porovnať výbavovú verziu Premiere od Selection Elegant.
Priamy link na video na YouTube
Ako sme sa presvedčili, výbavová verzia Selection Elegant sa od Premiere odlišuje hlavne v interiéri. Premiere má oveľa pútavejšie vyhotovené sedadlá, je tu bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, lakťová opierka podobne ako aj vyhrievanie predných sedadiel. Samozrejme, za to všetko treba zaplatiť.
Z hľadiska pohonu je hybridná verzia s oveľa lepšou dynamikou, rovnako aj aj lepšou dlhodobou spotrebou. My sme na rovnakej 300 km trase namerali spotrebu o zhruba liter nižšiu v prípade hybridu ako pri konvenčnom pohone. Výhodou Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 125 k je to, že o elektrinu s v tomto prípade nemusíte nijako starať. Nabíjate batériu vtedy, keď brzdíte. A to je veľmi pohodlné.
Z hľadiska objemu kufra a pohodlnosti sedenia vredu a vzadu sú tieto dva automobily rovnaké. Podobné je to aj s výbavou multimediálnym systémom a podporou Android Auto a Apple CarPlay. Mimochodom, ani v jednej verzii nie je vo vozidle zabudovaná navigácia, preto je na mieste pri navigácii použiť buď Android Auto alebo Apple CarPlay. Po dizajnovej stránke sa nám veľmi páčilo dvojfarebné vyhotovenie.
Konvenčná verzia Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force je samozrejme lacnejšia, závisí teda od vás koľko a kde jazdíte. Cena nami testovanej verzie bola 17 990 eur, hybridná verzia v najvyššom výbavovom stupni bola drahšia o 2000 eur.
Čisto benzínová verzia sa vám oplatí, ak najazdíte menej kilometrov, trebárs menej ako 15 tisíc za rok a vašimi cestami sú viac diaľnice a cesty prvej a druhej triedy medzi mestami. Hybrid sa jednoznačne oplatí, ak jazdíte viac a hlavne v mestskej prevádzke. Práve tu je brzdenie častejšie a táto energia sa v tomto prípade rekuperuje a dá sa opakovane použiť.