Uplynulý mesiac sa v rámci Európskej únie predalo najviac elektromobilov značky BMW, čím BMW vôbec po prvýkrát porazilo v tejto kategórii americkú Teslu.

Tesla je v EÚ veľmi obľúbená, no v posledných mesiacoch zaznamenáva pokles predajov, ktorý sa dá vysvetliť rôznymi faktami, pričom ten najzásadnejší je ten, že v EÚ je dostupných čoraz viac kvalitných elektromobilov, ktoré s ľahkosťou konkurujú Tesle, takže zákazník má skutočne na výber a nie je limitovaný iba zopár autami.

Jato Dymanics
Jato Dymanics

Čísla predajov pravidelne monitoruje analytická spoločnosť JATO Dynamics, ktorá uviedla, že BMW predalo v uplynulom mesiaci v Európe 14 869 nových elektrických vozidiel. Tesla ich predala 14 561, takže BMW vedie o 308 áut. To nie je veľa, ale predsa len ide o prvé miesto, a to sa počíta (najviac na marketingovom oddelení, ktoré z toho bude chvíľu žiť.

Je to však úctyhodné, nakoľko BMW nie je čisto „elektrickým“ výrobcom automobilov ako Tesla a stále má v ponuke zaujímavé autá so spaľovacími motormi.

JATO Dynamics uvádza, že Tesla zažila minulý mesiac v Európe mierny prepad, keď klesali registrácie Modelu Y a 3. Predaj modelu Y klesol o 16 % na 9 544 predaných kusov. Medzitým predaj Modelu 3 klesol o 17 % na 4 694 kusov. Tieto sklzy umožnili BMW Group postúpiť  na prvé miesto v predaji elektrických vozidiel v Európe za mesiac júl.

Jato Dymanics
Jato Dymanics

Treba však dodať, že v júli celkový počet predajov EV v EÚ klesol medziročne o 6 %. JATO Dynamics tvrdí, že tento pokles bol pravdepodobne spôsobený nedostatkom vládnych dotácií a obavami z hodnoty opätovného predaja.

BMW síce získalo prvé miesto v rámci celej EV flotily, no v kategórii jednotlivcov vedie stále Tesla s modelom Y, ktorého sa v júli predalo 9544 kusov. Druhým najpredávanejším elektromobilom v Európe bolo Volvo EX30 so 6573 predajmi, za ktorým nasledoval VW ID.4 s 5 295 predanými kusmi. Do rebríčka top 10 sa dostali aj dve BMW – iX1 s počtom 4305 a i4 s 4198 predanými kusmi.

Zaujímavosťou je aj to, že celkový európsky trh vzrástol v porovnaní s júlom 2023 o 2 % na 1,03 milióna áut. 54 % percent predajov tvorili SUV! K nárastu predajov SUV sa vyjadril aj analytik JATO Dynamics, Felipe Munoz, ktorý uviedol: „Spotrebitelia v Európe majú teraz prístup k väčšiemu výberu ako kedykoľvek predtým a SUV sú pre mnohých pohodlnejšou a žiadanejšou voľbou. To spolu so zvyšujúcou sa dostupnosťou cenovo dostupných modelov pomáha spotrebiteľom prejsť z tradičných segmentov na SUV.“

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:  

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE