AAA predáva jazdené autá na Slovensku už dlhodobo. Za posledných 12 mesiacov od októbra 2023 predali už 106 000 vozidiel v rámci všetkých krajín, kde táto firma pôsobí.

Ako sme sa dozvedeli na tlačovej konferencii, firma sa už dávnejšie rozhodla investovať desiatky miliónov eur do moderných technológií. Pripravili tak spektrum aplikácií, ktoré už sú plne integrované a využívané vo všetkých častiach ich biznisu. Nielen vo výkupe, ale aj v predaji, v riadení skladových zásob, v marketingu či na Kontaktnom centre.

Od apríla 2024 na call centre nasadili agentov s umelou inteligenciou. Tí spracovávajú podnety od zákazníkov, ktorí chcú predať svoje vozidlá. Umelá inteligencia teda zatiaľ funguje len pri predaji vozidla, nie pri ich výkupe, čo je ďalšia výzva. Funguje však 24 hodín denne.

AI Agenti zatiaľ úspešne vykúpili vyše 1800 vozidiel v celkovej hodnote viac ako 21 miliónov eur. V máji tak AAA počet agentov rozšírila a dosiahli vďaka tomu mesačný objem výkupu v hodnote takmer 5 miliónov eur.

V čom je AI lepšia ako človek?

Je to predovšetkým vo zvýšenej efektivite. V auguste spracovali AI Agenti viac ako 14 000 dopytov, čím sa vyrovnali výkonnostným ukazovateľom ľudských operátorov call centra, v septembri ich však už bolo 19 000.

Ďalšie zlepšenie nastalo v oblasti rýchlejšej obsluhy zákazníkov. Priemerná doba kontaktu s predávajúcimi sa pritom nasadením AI výrazne skrátila. Z pôvodných 4,5 hodiny sa doba kontaktu skrátila len na 37 minút.

V auguste agenti s umelou inteligenciou spravovali 43 % všetkých výkupných obchodov, v septembri už 50 %. To je výrazný posun smerom k automatizácii.

Posun nastal aj pri spracovaní nedokončených obchodov. AI Agenti totiž automaticky znovu kontaktujú potenciálnych zákazníkov, ktorí neprišli na dohodnutú schôdzku alebo z nejakých dôvodov nedokončili obchod. Firma tiež zaviedla webový chat podporovaný umelou inteligenciou.

Ako sme sa dozvedeli na tlačovej konferencii, call centrum pre Slovensko je primárne v Prahe. AI pritom na volanie zo Slovenska odpovedá po slovensky. Ako sme spomenuli, funguje bez prestávky a podľa informácií od AAA je skúsenosti s vybavovaním hovoru cez AI od skutočných zákazníkov, ktorí takto predali svoje auto pozitívna.

Ďalšie využitie AI pri predaji áut

AI sa podieľa v AAA aj na vytváraní popisu predávaných vozidiel. AI popisy sú aktuálne nasadené na 80 % ponúkaných vozidiel. Celkovo AI vytvorila texty k viac ako 43 000 vozidiel a vygenerovala na tieto účely viac ako 9 miliónov slov.

Robot stráži robota

Pri implementácii generatívnej AI boli najzložitejšie dva aspekty. Ako hlavný problém sa ukázala halucinácia – teda to, že umelá inteligencia si rada vymýšľa. Dôležité je teda AI halucináciu rozpoznať a predchádzať jej. Po druhé bolo treba zabezpečiť, aby vygenerovaný text bol v súlade s právnou stránkou veci a aby spĺňal všetky zákonné požiadavky. Napr. aby nesľuboval vlastnosti či služby, ktoré vozidlo samotné či AAA neponúka alebo ponúkať či zaručiť ani nemôže.

Oboje vyriešili tak, že text, ktorý jazykový (LLM) model vygeneruje následne ďalšia služba napojená na AI kontroluje. Ak narazí na problémy, necháva text vygenerovať znova.

Zdroje: vlastné, AAA

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.