Zdá sa, že je nevyhnutná.
Smartfóny spoločnosti Samsung patria medzi najpredávanejšie, avšak kórejská spoločnosť má pocit, že by mala vykonať zmeny na výraznejšie odlíšenie vlajkového segmentu od toho s cenovo dostupnejšími zariadeniami. Hoci na jednej strane má kórejská spoločnosť pravdu, tak na strane druhej je otázne, či tento krok je nevyhnutný. Portál etoday informoval, že Samsung môže už čoskoro prestať používať značku Galaxy pre svoje vlajkové smartfóny. To by mohlo ovplyvniť série S a Z, ktoré patria k veľmi populárnym.
Samsung chce tieto dve prémiové série odlíšiť od sérií A, M a F, ktoré vraj oslabujú vnímanie kvality prémiových produktov spoločnosti. Niečo podobné nedávno spravila aj spoločnosť Qualcomm, ktorá namiesto čipovej sady, označenej ako Snapdragon 8 Gen 4, predstavila Snapdragon 8 Elite, čím túto vlajkovú sériu pre smartfóny prepojila s čipovými sadami pre počítače Snapdragon X Elite.
V súvislosti s pripravovanými zmenami je možné očakávať, že vynechanie označenia Galaxy by pomohlo sprehľadniť celú ponuku zariadení spoločnosti Samsung, nielen jej prémiových produktov. Označenie Galaxy však tento rok zohralo významnú úlohu v odlíšení produktov spoločnosti Samsung od produktov spoločnosti Apple, pretože by sa v nich už nikto nevyznal.
Spoločnosť si však uvedomila, že kráča po veľmi tenkom ľade a začiatkom tohto mesiaca sa dokonca ospravedlnila svojim zákazníkom, zamestnancom a akcionárom. Uviedla, že prepracuje tradičnú organizačnú kultúru dôvery a komunikácie. Dodala, že ak pochybí, chybu chce aj napraviť.
Boli Galaxy Watch Ultra poslednou kvapkou?
Súčasťou reorganizácie má byť aj snaha o ukončenie používania značky Galaxy pre vlajkové zariadenia, o čom informoval kórejský denník etoday. Predpokladá sa, že že táto zmena sa dotkne sérií S, ako aj série skladovateľných zariadení Z, čím by Samsung ukončil dlhú sériu označovania Galaxy smartfónov, ktorá siaha až do roku 2009.
Hlavným dôvodom zmeny má byť vytvorenie imidžu značky, ktorá odráža prémiový charakter špičkových zariadení, konkurujúcich spoločnostiam ako Apple a Google, ktoré sa zameriavajú hlavne na kvalitu pred kvantitou.
Samsung by sa tak mohol už čoskoro zbaviť zovšeobecňovaniu značky Galaxy, ktorá zastrešuje aj lacné smartfóny, zatiaľ čo zariadeniam série S a Z dodá nový impulz a v budúcnosti ich postaví nad tieto cenovo dostupné série.
Ak by sme však mohli túto snahu preniesť do sveta automobilov, tak by mohlo vzniknúť niečo podobné, ako existencia automobilových značiek Toyota a Lexus, alebo Hyundai a Genesis. Pred konečným rozhodnutím si Samsung bude musieť zvážiť viaceré faktory, ako napríklad marketingové náklady spojené so zmenou alebo pridaním nového názvu značky pre svoje vlajkové smartfóny.
Aktuálne je málo pravdepodobné, že táto zmena sa dotkne už série Galaxy S25.
Zdroj: etoday
Prečítajte si aj: