Nové okuliare od Xiaomi majú konkurovať Meta Ray-Ban modelom.
Čínska spoločnosť Xiaomi je známa širokým portfóliom produktov pod vlastnou značkou, no aj pod rôznymi sesterskými či partnerskými značkami. Okrem smartfónov či nositeľnej elektroniky je tak možné nájsť na trhu aj produkty pre domácnosť či dokonca rôzne oblečenie, ktoré sa vyznačuje v niektorých prípadoch aj smart funkciami. Nedávno však čínsky výrobca vstúpil aj na trh s elektromobilmi a teraz sa pripravuje vyskúšať ďalšiu oblasť trhu, do ktorej zatiaľ neprispel.
Xiaomi v spolupráci so spoločnosťou Goertek má tak pripravovať AI okuliare, ktoré sa podľa výrobcu majú na trhu predávať takmer ako teplé rožky. Konkurovať tak chce spoločnosti Meta s jej Ray-Ban okuliarmi, ktoré zasa neboli takým úspechom, ako Meta očakávala. Na podobných okuliaroch má pracovať aj spoločnosť Apple, zdá sa, že tento druh elektroniky sa v blízkej dobe bude tešiť viacerým novým modelom.
Podľa niektorých zdrojov sa má cítiť sebavedomo v oblasti vývoja okuliarov aj CEO spoločnosti, Lei Jun. Podľa neho by sa mohlo predať najmenej 300 000 kusov, pričom úspech bude zrejme v atraktívnej cene. Xiaomi je známe tým, že sa snaží na trh priniesť to najlepšie za čo najnižšiu cenu a minimálne v Číne by mohlo ísť o predajný hit. Bližšie špecifikácie okuliarov zatiaľ nepoznáme, no podobať by sa mali práve na okuliare od Mety.
Aktuálne zdroje odkazujú na to, že by sa okuliare mali predávať práve pod značkou Xiaomi, nie teda pod sesterskými či partnerskými značkami. Je to však logický krok, pretože práve Xiaomi dodá okuliarom známku kvality a stane sa tak značkou, ktorá za ne bude zodpovedať. Aj v tomto smere teda môže byť o AI okuliare vyšší záujem. Globálne predstavenie okuliarov zatiaľ nie je potvrdené, je tak možné, že najskôr budú v predaji len v rámci Číny.
Z aktuálne dostupných informácií vyplýva, že predstavenie by malo prebehnúť už budúci rok. Známy je už aj odhadovaný časový rámec predstavenia, stať by sa tak mohlo v apríli. V tomto čase totiž každoročne prebieha tzv. Xiaomi Fan Festival, počas ktorého prebiehajú rôzne zľavy a súťaže. Xiaomi tak môže túto pozornosť využiť na predstavenie nového produktu.
Zdroj: gizmochina.com
Prečítajte si aj: