Predstavte si, že si zaplatíte, aby ste v YouTube nemali reklamy. A ony tam predsa sú.
Videoplatforma YouTube sa snaží bojovať s používateľmi, ktorí reklamy medzi videami a občas aj v nich blokujú pomocou nástrojov ako je AdBlock a podobne. Snaží sa ich tak navádzať na to, aby si predplatili YouTube Premium, teda predplatné, ktoré okrem iného aj odstráni tieto nežiadané reklamy. Používateľský zážitok pri sledovaní by tak mal byť príjemnejší, avšak nie vždy to úplne platí. Svoje o tom vie aj jeden z používateľov Redditu, ktorý dokonca kontaktoval službu oficiálnym e-mailom.
Dôvodom, prečo vôbec platformu kontaktoval, je to, že aj po predplatení služby Premium sa mu zobrazovali reklamy. Vzhľadom na nedávne zdražovanie a tiež fakt, že YouTube nepatrí medzi najlacnejšie služby, je tento krok logický. Taktiež by ste si nechceli predplatiť drahé predplatné za účelom odstránenia reklám len na to, aby sa vám neskôr reklamy zobrazovali.
YouTube však v odpovedi uvádza, že zobrazovanie niektorých reklám je aj po predplatení služby Premium úplne v poriadku. Deje sa to najmä v rámci niektorých promo akcií, v prípade používateľa Redditu šlo o reklamu na NFL Sunday Ticket. YouTube tieto reklamy prináša na základe polohy používateľa, histórie sledovania, nastavení účtu a podobne. Aj pri aktívnom predplatnom sa teda môže stať, že sa vám menšie množstvo reklám cielene pri sledovaní videí zobrazí.
Predplatné YouTube Premium aktuálne po zvýšení cien stojí 7,99 eura mesačne pre jednu osobu. Rodinné predplatné stojí až 15,99 eura a študentské 4,99 eura. Aj napriek predplatnému však môžete reklamy pri špecifických kampaniach registrovať a ak by ste sa náhodou chceli kvôli tejto situácii obrátiť na podporu, zrejme by ste nepochodili. Nie je to však najšťastnejšia situácia, keďže mnohí si službu predplácajú len preto, aby sa vyhli reklamám.
Blokovanie reklám aktuálne tiež nie je riešením. Je to síce zadarmo, no zároveň už nefunguje tak ako v minulosti. Po novom sa aj s aktívnym blokátorom reklám niektoré ukazujú aj keď len na pár sekúnd. Po ich skončení je však potrebné ich preskočiť stlačením tlačidla, čo v minulosti nebolo potrebné. Zdá sa teda, že YouTube bojuje s blokátormi stále výraznejšie, závisí to ale od služby na blokovanie reklamy.
Zdroj: andro4all.com, Reddit
Prečítajte si aj: