Aktuálne ide o plnohodnotný koncept, ktorý bol predstavený na výstave SEMA v Las Vegas.
Medzi riadkami je možné vyčítať, že Toyota RAV-X Concept je pravdepodobne prípravou nového auta na Rally Dakar. Toyota má viacero úspešných modelov v tejto prestížnej súťaži, ako napr. Hilux, no model RAV je stavbou úplne odlišný, takže to bola zaujímavá výzva, ktorú prebral tím Toyota SPAD (Service Parts and Accessories Development).
Model RAV-X posúva RAV-4 do extrému s plne prepracovaným zavesením kolies a robustnou karosériou. RAV-X je založený na plug-in hybride RAV4 Prime z roku 2024, pričom čerpá inšpiráciu z mnohých odlišných strojov, ktoré dobyli Rely Dakar v Saudskej Arábii.
SPAD tím prepracoval toto auto do posledného detailu, no predovšetkým sa zamerali na podvozok, resp. zavesenie kolies a karosériu. Toyota RAV-X dostala do vienka špeciálne tlmiče FOX s vysokým zdvihom, čím sa zdvihla svetlá výška o 5 centimetrov a rozchod kolies o celých 16 centimetrov. Tlmiče FOX ponúkajú aj dvojrýchlostné nastavenie kompresie.
Súčasťou tlmičov sú aj externé expanzné olejové nádržky vpredu a nádržky v štýle piggyback vzadu. Okrem toho bolo upravené aj hlavné zavesenie kolies, kde sa použili spodné kované hliníkové ramená a z rovnakého materiálu sú vyrobené aj zadné horné podpery. Samozrejmosťou je aj integrácia kompletnej ochrany podvozku.
Čo sa týka pohonu, tak ten je relatívne štandardný, teda 2,5-litrový benzínový 4-valec kombinovaný s trojicou elektromotorov a bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT. Výkon bol pri tomto modely navýšený na 302 koní, za ktorými stojí predovšetkým prerobený systém nasávania vzduchu.
Karoséria sa inšpirovala inými dakarskými špeciálmi s veľkými otvormi na príchod vzduchu a chladenie, integrovanými pevnými LED svetlami a dvoma ťažnými hákmi v nárazníku. Inšpiráciou bol predovšetkým špeciál s označením GR DKR Hilux, ktorý vyhral rely v roku 2023. Samotná karoséria je podstatne širšia, za kolesami sú veľké červené lapače nečistôt a nechýba ani špeciálny výfukový systém. RAV-X stojí na 17-palcových kovaných diskoch, ktoré majú obuté off-road pneumatiky v rozmere 265/65 R17
Ako celok vyzerá tento koncept skutočne dobre a možno ho raz uvidíme aj na štarte v prestížnej Rally Dakar. Ideálnejšie by však bolo, ak by sa sériovo vyrábal podobný derivát klasickej RAV-4, ktorý by bol predurčený viac do terénu. Myslíme si, že pre Toyotu by to nebol žiadny problém.
Zdroj: caranddriver.com
Prečítajte si aj: