Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Posledný element kysuckej D3-ky je čoraz bližšie k realizácii. NDS vyhlásila verejné obstarávanie na úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

Tretí článok budúcej kysuckej D3-ky výrazne pokročil v príprave. Národná diaľničná spoločnosť v týchto dňoch odoslala oznámenie o súťaži do vestníka verejného obstarávania na úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

Kysucký diaľničný ťah patrí medzi projekty, ktorým Národná diaľničná spoločnosť pripisuje najvyššiu prioritu, dôvodom je najmä súčasná nepriaznivá dopravná situácia v regióne. Vyhlásením verejného obstarávania na výstavbu poslednej časti z trojice tohto ťahu NDS zároveň splnila záväzok plynúci z uznesenia vlády – vyhlásiť všetky tri tendre do konca roka 2024.

Diaľničný ťah D3 na Kysuciach umožní presunúť časť osobných i nákladných áut zo súčasnej cesty I/11. Od nákladnej dopravy budú odbremenení najmä obyvatelia obcí Oškerda, Radoľa, Povina či Kysucký Lieskovec. Podľa dostupných analýz pri obci Oškerda je možné po dobudovaní kysuckej D3-ky očakávať až o 12.000 menej osobných a o 6.000 menej nákladných áut využívajúcich cestu I/11. Pri ostatných uvedených obciach sa úbytok pohybuje okolo 7.000 pri osobnej doprave a zhruba okolo 5.000 pri nákladnej doprave za 24 hodín. Kysucká D3 výrazne zjednoduší život aj samotným budúcim užívateľom ťahu, ktorí ušetria cestovný čas najmä v rannej a popoludňajšej špičke.

Dobudovaný ťah D3 vytvorí lepšie podmienky pre rozvoj priemyslu v regióne. Premyslená dopravná infraštruktúra je lákadlom pre logistické centrá, priemyselné parky, ale aj pre iné odvetvia, keďže sa zvýši mobilita pracovnej sily. Diaľničná sieť pomôže aj pri rozvoji rekreačného využitia územia a turistického ruchu.

Čerstvo obstarávaný tretí úsek kysuckej D3 bude mať celkovú dĺžku 11,2 kilometra a priamo nadviaže na predošlé dva úseky: D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a D3 Oščadnica – Čadca Bukov, 2. profil. Predpokladaná hodnota zákazky na výstavbu tretieho úseku kysuckej D3 je 507,4 milióna eur bez DPH. Tender počíta s výstavbou 16 mostných objektov, šiestich oporných múrov, 16 kusov protihlukových stien a chýbať nebude ani ekodukt, teda most pre zver. V rámci výstavby dôjde aj k preložke cesty I/11 v úseku od križovatky Brodno po napojenie pri Kysuckej Bráne.

Tento rok je pre kysucký región výrazným míľnikom. Už bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto a podarilo sa vyhlásiť aj všetky tri verejné obstarávania na nadväzujúce úseky. Po vybudovaní bude mať Slovensko kompletné diaľničné prepojenie od Žiliny až po hranice s Poľskom, čo pomôže Slovensku splniť aj medzinárodné záväzky v rámci Transeurópskej dopravnej siete.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.