- 89 % v oblasti bezpečnosti detských pasažierov, pričom najvyšší počet bodov bol udelený v teste kontroly inštalácie detskej sedačky (CRS)
- 86 % v oblasti ochrany účastníkov cestnej premávky, pričom najvyšší počet bodov získal v skúškach predchádzania zrážkam s cyklistami a protiidúcimi/ predbiehajúcimi motocyklistami
- 83 % v oblasti bezpečnosti vodiča a cestujúcich, pričom najvyšší počet bodov bol udelený v dvoch typoch skúšok bočného nárazu
72 % v oblasti asistenčných technológií pre vodiča, pričom najvyšší počet bodov získali funkcie podpory vozidla v jazdnom pruhu ((núdzové) udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu v rámci asistenčného systému EyeSight)
Subaru Europe, dcérska spoločnosť korporácie SUBARU CORPORATION, dnes oznámila, že jej úplne nový model Forester (európska špecifikácia) dosiahol v celkovom výsledku najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie v skúškach Európskeho programu hodnotenia nových automobilov (Euro NCAP) za rok 2024. Forester uspel vo všetkých štyroch hodnotených oblastiach (dospelí cestujúci, detskí cestujúci, zraniteľní účastníci cestnej premávky, bezpečnostný asistent), kde prekročil minimálnu požadovanú hranicu.
V oblasti hodnotenia Detských cestujúcich získal úplne nový Forester najvyšší počet bodov za kontrolu inštalácie systému detských sedačiek CRS. Takmer najvyšší počet bodov získal v nárazových skúškach (čelný aj bočný náraz) pri šesťročnom a 10-ročnom detskom cestujúcom*2.
*1: Nezávislá agentúra zložená z európskych vlád a európskych motoristických a spotrebiteľských organizácií
*2: Hodnotenie modelu Subaru Forester v nárazových skúškach (čelný aj bočný náraz) pri šesťročnom a 10-ročnom detskom cestujúcom: 23,7/24 bodov
Pri skúške čelného nárazu s presahom vykazovali všetky kritické oblasti tela dobrú ochranu a v tejto časti hodnotenia získalo vozidlo najvyšší počet bodov. Systém automaticky deaktivuje airbag predného spolujazdca, keď je na tomto sedadle použitá detská sedačka otočená proti smeru jazdy, za ktorú bol ocenený. Forester je vybavený aj systémom nepriamej „detekcie prítomnosti dieťaťa“ (t. j. systém upozornenia na prítomnosť predmetov alebo osôb na zadnom sedadle), ktorý vyšle upozornenie, ak zistí, že vo vozidle mohlo zostať zabudnuté dieťa alebo dojča. Vo vozidle bolo možné správne nainštalovať a umiestniť všetky typy detských záchytných systémov, na ktoré je Forester navrhnutý.
V oblasti hodnotenia Zraniteľných účastníkov cestnej premávky získal úplne nový Forester najvyšší možný počet bodov za systém AEB pre cyklistov a podporu motocyklistov v jazdnom pruhu. Systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB) v modeli Forester dokáže reagovať na zraniteľných účastníkov cestnej premávky, ako aj na iné vozidlá. Výkonnosť systému pri detekcii cyklistov a reakcii na nich bola dobrá (vo všetkých scenároch približovania sa k cyklistovi križujúcemu dráhu vozidla zozadu alebo spoza zaparkovaných vozidiel, alebo k cyklistovi idúcemu pri kraji cesty, ako aj pri odbočovaní cez dráhu protiidúceho cyklistu). Výkonnosť systému AEB bola dobrá pri reakcii na motocyklistov (v prípade približovania sa k stojacemu motocyklistovi aj brzdiacemu motocyklistovi). Funkcia podpory motocyklistov v jazdnom pruhu získala najvyšší počet bodov (pri zmene jazdného pruhu križovaním dráhy protiidúceho aj predbiehajúceho motocyklistu). Ochrana hlavy zrazeného chodca alebo cyklistu bola prevažne dobrá, rovnako ako aj ochrana panvy, stehennej kosti, kolena a holennej kosti.
V oblasti hodnotenia Dospelých cestujúcich získal úplne nový Forester najvyšší počet bodov v skúške bočného nárazu do bariéry a ťažšej skúške bočného nárazu do stĺpa, kde sa ukázala dobrá ochrana všetkých kritických častí tela. Takmer najvyšší počet bodov získalo vozidlo pri skúške nárazu zozadu*3 na predných aj zadných sedadlách. Analýza spomalenia nárazového vozíka počas testu a analýza deformovateľnej bariéry po teste odhalila, že Forester chráni posádku primerane. Skúšky predných sedadiel a opierok hlavy preukázali dobrú ochranu pred poranením krčnej chrbtice v prípade nárazu zozadu. Geometrická analýza zadných sedadiel taktiež ukázala dobrú ochranu pred poranením krčnej chrbtice. Skúšky ukázali, že kým priestor pre cestujúcich zostal pri čelnom náraze s presahom stabilný, údaje testovacích figurín naznačili dobrú ochranu kolien a stehenných kostí vodiča i spolujazdca, ako aj cestujúcich rôznych telesných konštitúcií a cestujúcich sediacich v rôznych polohách. Ochrana všetkých kritických častí tela cestujúceho bola dobrá. Ukázalo sa, že kontrola vychýlenia (miera, do akej je telo vymrštené na druhú stranu vozidla pri náraze zo vzdialeného boku) bola adekvátna, pretože Forester má protiopatrenie (t. j. vnútorný bočný airbag) na zmiernenie zranení spôsobených cestujúcimi navzájom pri takýchto nárazoch. Airbag si v skúškach Euro NCAP počínal dobre, pričom údaje z testovacích figurín ukázali dobrú ochranu vodiča aj spolujazdca. Forester má pokročilý systém tiesňového volania eCall, ktorý v prípade nehody upozorní záchranné služby, ako aj systém na predchádzanie sekundárnym nárazom po zrážke vozidla. Forester preukázal, že v prípade ponorenia vozidla by sa dvere aj okná dali otvoriť, a umožnili tak cestujúcim uniknúť z vozidla.
*3: Hodnotenie modelu Subaru Forester pri náraze zozadu: 3,8/4 body
V oblasti hodnotenia Bezpečnostných asistentov získal úplne nový model Subaru Forester najvyšší počet bodov v kategórii podpory vozidla v jazdnom pruhu podľa najnovšieho platného testu. Systém podpory vozidla v jazdnom pruhu (t. j. asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu) jemne koriguje dráhu vozidla, ak sa vychýli zo svojho jazdného pruhu, a zasiahne aj v niektorých kritickejších situáciách (t. j. núdzové udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu). Model je vybavený systémom upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy na predných aj zadných sedadlách a ktorý získal najvyšší počet bodov v tejto kategórii, ako aj systémom sledovania stavu vodiča, ktorý zisťuje mieru rozptýlenia pozornosti a únavy vodiča. Systém udržiavania rýchlosti zisťuje rýchlostné obmedzenia v príslušnej oblasti prostredníctvom systému rozpoznávania dopravných značiek a vodič sa môže rozhodnúť, či si nastaví obmedzovač sám (pomocou manuálneho obmedzovača rýchlosti), alebo tento úkon prenechá systému, ktorý to urobí automaticky (prostredníctvom inteligentného obmedzovača rýchlosti).