ČSOB SmartBanking je najvšestrannejšia banková aplikácia. Ponúka užitočné SmartSlužby+.
Aplikácia ČSOB SmartBanking je unikátom nielen na slovenskom trhu. Od ostatných bankových aplikácií sa odlišuje najmä tým, že okrem tradičných bankových funkcií, ako sú platby, zoznam transakcií, hypotéky, spotrebné úvery a ich správa, možnosť založiť si cestovné poistenie a investovanie, ponúka aj tzv. smart funkcie. Nazývajú sa SmartSlužby+.
Týchto funkcií je niekoľko a výrazne rozširujú funkcionalitu mobilnej aplikácie. V praxi to znamená, že cez ČSOB SmartBanking si môžete kúpiť cestovný lístok na MHD alebo na vlak, zaplatiť parkovanie, spravovať bločky z nákupov alebo používať vernostné karty. To je aktuálna téma, keďže obľúbená aplikácia Stocard končí a treba hľadať náhradu.
Diaľničná známka aj lístky na MHD
ČSOB v dobe publikácie tohto článku v decembri 2024 ponúka celkovo 11 smart služieb. Najnovšou funkcionalitou sú diaľničné známky. Pomocou tejto smart služby si môžete rýchlo kúpiť diaľničnú známku z oficiálneho webu Slovenska, Česka, Maďarska, Rakúska a Slovinska. Existuje viacero situácií, kedy je fajn mať poruke takéhoto pomocníka, keď si na poslednú chvíľu uvedomíte, že potrebujete rýchlo kúpiť diaľničnú známku a nemáte čas hľadať, kde ich kupovať.
K jednotlivým SmartSlužbám+ môžete pristupovať okamžite po spustení aplikácie bez nutnosti prihlásiť sa do vášho účtu. Na úvodnej obrazovke aplikácie ČSOB SmartBanking sa v spodnej časti nachádza lišta so smart službami. Môžete ju vysunúť a vybrať si službu, ktorú práve potrebujete. Poradie služieb si môžete v prípade potreby zmeniť.
Ja najčastejšie používam SmartSlužby+ na nákup lístkov na cestovanie v MHD v rámci bratislavského kraja. Na to slúži služba IDS BK. Po ťuknutí na skratku v ČSOB SmartBanking sa automaticky prihlásite do vášho účtu a vyberiete si lístok. V prípade potreby je k dispozícii možnosť zakúpiť si električenku. Služba IDS BK tiež obsahuje informácie o odchodoch a aktuálnych výlukách.
Parkovanie a lístky na vlak
Pravidelne používam aj službu ParkDots a Parkovanie Urbi na parkovanie v miestach, ktoré využívajú niektorú z týchto služieb. Opäť platí, že ťuknete na SmartSlužbu+, vyberiete si najbližšie parkovacie miesto a aktivujete alebo zaplatíte za lístok na parkovanie. Do ParkDots je možné pridať aj bonusovú alebo návštevnícku kartu v rámci parkovania cez PAAS.
Služba ZSSK je ďalšia z obľúbených SmartSlužieb+. Umožňuje kúpiť cestovný lístok na vlak. Opäť to funguje jednoducho: službu spustíte a zobrazí sa vám obrazovka so všetkými potrebnými funkciami a informáciami.
Za služby zaplatíte priamo z vášho účtu
Výhoda SmartSlužieb+ spočíva v tom, že vždy, keď prvýkrát spustíte nejakú službu, sa vám automaticky prepojí s vaším bankovým účtom. V praxi to znamená, že keď platíte za parkovanie alebo lístok na MHD či na vlak, nemusíte zadávať informácie o platobných údajoch. Za nákup automaticky zaplatíte z vášho bankového účtu. Je to drobnosť, ktorá však citeľne zvyšuje komfort používania týchto služieb.
Z praktického hľadiska som tiež ocenil, že v rámci ČSOB SmartSlužieb+ mám k dispozícii viacero služieb, ktoré využívam zriedkavo. Keď ich potrebujem použiť, bohato mi stačí, že ich mám dostupné v aplikácii ČSOB SmartBanking. Nepotrebujem mať kvôli tomu nainštalovanú samostatnú aplikáciu v smartfóne.
S virtuálnou asistentkou Kate môžete komunikovať po slovensky
Aplikácia ČSOB SmartBanking je určená pre klientov ČSOB banky. Pokiaľ v tejto banke nemáte účet, môžete si ho založiť online cez internet, priamo cez mobilnú aplikáciu ČSOB SmartBanking alebo v pobočke. ČSOB ponúka niekoľko typov účtov. Základný Smart účet je navždy bez poplatku za vedenie. V prípade účtov Plus a Premium môžete získať odmenu za ich vedenie a znížiť si tak poplatok až na nulu. Všetky potrebné informácie nájdete na webe csob.sk.
V rámci aplikácie ČSOB SmartBanking môžete využívať aj digitálnu asistentku Kate. Tá vám pomôže so základnými, ale aj pokročilými bankovými úkonmi, ako je vybavenie poistenia, zmena osobných údajov, zmena limitov na karte, jej zablokovanie a ďalšie úkony.
Tieto funkcie a nastavenia nemusíte hľadať priamo v aplikácii, tak, že sa budete preklikávať položkami. Úplne stačí, keď sa rýchlo asistentky Kate spýtate na to, čo potrebujete. Môžete na ňu hovoriť po slovensky alebo jej príkazy a otázky priamo napísať.
Článok vznikol v spolupráci s ČSOB.
Prečítajte si aj: