Aplikácia Shazam je v zisku, oznámil to CEO firmy Shazam Entertaitment Ltd. Shazam je známa aplikácia na rozpoznávanie názvu práve prehrávanej skladby a určenie jej interpréta. Aktuálne má táto aplikácia miliardu stiahnutí.
Jej zisk pochádza z toho, že ľudia si po rozpoznaní hudobného diela môžu túto pesničku kúpiť. Shazam ich totiž smeruje na predajne ako sú Apple Music alebo Spotify. Aktuálne takto k predajcom hudby smeruje 1 milión odkazov denne v rámci celého sveta.
To by však nestačilo, Shazam musí mať aj iné zdroje príjmu. A práve tieto rozhodli o tom, že Shazam je aktuálne na konci dňa v zisku. Reklama sa zobrazuje pri každom spustení aplikácie a jej cielenie je tak dobré, že sa to reklamným partnerom dlhodobo vyplatí. Na reklame tak zarába Shazam podstatne viac ako na klikoch na predajcov hudby.
Ročný obrat firmy sa v súčasnosti blíži k miliarde dolárov. Shazam výrazne investuje do sociálnych médií a tak sa stáva veľmi populárnou aplikáciou, jej investície smerujú aj do podpory samotných umelcov. Konkurencia v tejto oblasti však veľmi rýchlo napreduje. Napr. Amazon Echo dokáže odpovedať na otázku, ktorú prednesiete hlasom – „Ako sa volá táto pesnička„, alebo „Kto to spieva?„. Určite uvidíme podobné riešenie aj Google alebo od Samsungu.