Sociálne siete majú vlastné odporúčania. Výsledok ale nie je vždy taký, aký ste ho chceli mať.

Základom je to, že komprimujú obrázky a video tak, aby ho mali možnosť sledovať ostatní aj cez dáta operátora. Teda upraví sa kvalita, aby vo finále obrázky zaberali menej miesta a stále vyzerali dobre. Aký formát ale zvoliť?

Každá sociálna sieť, či už je to Twitter alebo Facebook či napríklad Instagram na to idú inak. Vychádza to zo štruktúry toho, ako je postavená a čo je jej primárnou úlohou. Inak bude vyzerať vaša fotografia ako profilová, keďže bude v kruhovom výreze, inak fotka v záhlaví.

Treba na to myslieť dopredu. Je ale pravda, že stačí mať fotografiu a tú už následne nejako orežete. V prípade, že ju ale nechcete použiť ako štandardný príspevok, narazíte na limity práve v súvislosti s jej rozmermi.

Na serveri squarelovin sa objavila infografika, ktorá vám názorne ukáže, aké rozmery a teda tvary by mali mať jednotlivé typy príspevkov. Všeobecne platí, že na Instagram by ste nemali nahrávať obrázky väčšie ako 8 Mpx. V čase čoraz objemnejších fotografií na to treba pamätať.

social media sizes

Zdroj: squarelovin

Prečítajte si aj:

Duševná pohoda a zdravie aj na Instagrame