Existuje viacero spôsobov, ako efektívne osloviť vašich zákazníkov.
Komunikácia so zákazníkmi je nevyhnutnou súčasťou každého biznisu. V prípade kamenných predajní je jednoduchšia, v tom smere, že sa so zákazníkmi môžete stretávať aj osobne. V prípade online sveta však treba zvoliť odlišný spôsob komunikácie. Ten môže priniesť niekoľko výhod.
Existuje viacero spôsobov, ako efektívne osloviť vašich zákazníkov a ponúknuť im nový produkt alebo službu, či s nimi ostať v spojení. Obľúbenou formou komunikácie sú emaily. Elektronická pošta je priamo cielená na jednotlivých zákazníkov a umožňuje vytvoriť užšie puto medzi vami a nimi.
Posielanie emailov efektívne
V prípade komunikácie cez email je vhodné využívať niektorý z nástrojov pre hromadné posielanie správ. Tieto nástroje umožňujú vytvoriť šablóny, personalizovať správy a zároveň ponúknuť zákazníkom individuálne výhody. Takisto uľahčujú proces posielania správ a ponúkajú užitočné štatistiky o tom, čo s vašim emailom zákazníci spravili.
Existuje viacero služieb na hromadné posielanie správ. Medzi najobľúbenejšie patrí MailChimp, ktorý je zadarmo pre databázu do 2000 ľudí. Porovnanie obľúbených emailových nástrojov si môžete prečítať na webe fastcentrik.sk a užitočné rady nájdete aj v Akadémii virtuálneho Slovenska.
Virálne video a blogy
Ďalšie spôsoby, ako komunikovať a osloviť nových zákazníkov, súvisia s modernými formátmi, ktoré sú momentálne obľúbené v internetovom svete. Vytvoriť virálne video či kvalitnú videoreklamu nie je jednoduchá úloha – avšak, ak sa vám to podarí, môžete si byť istý, že značka vášho internetového obchodu bude výrazne rásť a nové objednávky budú raketovo pribúdať.
Svoj obchod môžete spopularizovať aj v rámci spolupráce s blogerom, ktorý o vás či vašom produkte napíše recenziu alebo vytvorí vlog – teda video blog. Ľudia si totiž často hľadajú informácie o novom obchode alebo o produkte predtým, ako si ho kúpia. Takýmto spôsobom im môžete tieto informácie ponúknuť a zároveň vám článok od blogera pomôže aj z hľadiska zariadenia do vyhľadávačov.
Detailnejšie informácie o týchto tipoch nájdete v Akadémii virtuálneho Slovenska:
Zdroj: SK-NIC
Prečítajte si aj:
Prevádzkujete internetový obchod? 4 spôsoby, ako lepšie spoznať svojich zákazníkov