Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Veľa ľudí si kúpi drahý fotoaparát a myslí si, že to z nich spraví profesionálov.

No nie je to tak. Ak chcete vytvoriť čo najkvalitnejšie fotografie, musíte do toho vložiť všetko svoje úsilie. Vždy môžete navštíviť kvalitné fotografické workshopy produktovej fotografie, no dokážete to aj na vlastnú päsť. Čítajte ďalej a dozviete sa, kde začať.

  1. Niekedy stačí aj smartfón

Možno ste čakali, že na vytvorenie dobrých produktových fotografií budete potrebovať ten najlepší fotoaparát. No opak je pravdou. Niekedy stačí aj smartfón, ktorý je schopný vytvoriť dostatočne kvalitné fotografie. Novšie smartfóny sa môžu pochváliť výkonnými objektívmi a podrobnými nastaveniami, ktoré vám umožnia optimalizovať zábery pre rôzne typy svetla a prostredia.

  1. Použite statív

Ak fotografujete viacej produktov toho istého druhu, konzistentnosť je kľúčová. Nemali by ste fotoaparát alebo smartfón jednoducho oprieť o tvrdý povrch. Môže sa ľahko pohnúť a pokaziť všetko, na čom ste pracovali. No pravdou je, že ak vediete len začínajúci eshop a potrebujete odfotiť dva diétne nápoje a zopár proteínových tyčiniek, nemusíte sa trápiť s kúpou statívu. Keď sa však vaše podnikanie rozrastie a budete fotografovať viac produktov, mali by ste nad tým určite porozmýšľať.

fotenie produktov vo fotoštúdiuZdroj: elements.envato.com
  1. Prirodzené a umelé svetlo

Nikdy nepodceňujte, ako môžu určité typy svetla zlepšiť (alebo naopak zhoršiť) vašu produktovú fotografiu. Jeden typ osvetlenia nemusí fungovať pre každý výrobok. Napríklad ak fotografujete šperky, treba dávať pozor na odrazy. Svetlo využite vo svoj prospech a ukážte každý detail prsteňa či náhrdelníku. Nižšie môžete vidieť na produktovej fotografii obrúčky – kombinované zlato:

Jasne na nej vidíte každý detail, ryhu a prechody medzi farbami.

Prirodzené svetlo je známe aj ako mäkké svetlo. Produktové fotografie by mohli vyťažiť z prirodzeného svetla, ak:

  • Produkt je určený na používanie vonku.
  • Výrobok je snímaný spolu s modelkou (ľudia majú tendenciu vyzerať lepšie v prirodzenom svetle).
  • Snažíte sa zdôrazniť okolie výrobku, a nie konkrétne vlastnosti výrobku.

Umelé svetlo sa označuje aj ako tvrdé svetlo. Tento typ svetla je určený pre produkty s detailmi, ktoré je potrebné zvýrazniť. Vo všeobecnosti platí pravidlo, že na jednej fotografii sa držte len jedného typu svetla – prirodzeného alebo umelého.

obrúčky biele zlatoZdroj: amawell.sk
  1. Nezostaňte pri jednom type fotografii

Ako internetový predajca musíte zážitok kupujúceho čo najviac priblížiť nákupu v kamennom obchode. Keď niekto rozmýšľa nad kúpou, prezrie si produkt väčšinou z každej strany, vyskúša si, ako bude vyzerať v rôznych polohách. Simulujte tento zážitok pomocou fotografií. Nasnímajte produkt z každej strany a ukážte ho pri používaní. Ak napríklad predávate oblečenie, zachyťte ho najprv samotné. Pozadie určite podľa farby odevu. Potom pridajte fotografie na modelke. Zobrazte čo najviac uhlov a rôznych póz.