Tak a je to tu. Po tom, ako sa na verejnosť dostala informácia, že volania z marketingových firiem budú musieť mať svoju predvoľbu 0888, na svete je aj druhý krok – môžete si nastaviť, od akých firiem sa vám môžu resp. nemôžu dovolať.
Potreba registrácie volaním
Všetko funguje cez špeciálnu stránku NevyziadaneVolania. Ako to už na Slovensku býva, funguje to trochu zvláštne. Predovšetkým si musíte najprv svoje číslo v systéme zaregistrovať. A neuveríte, ale overovanie čísla si realizujete na špeciálnom čísle 0800 888 000, na ktoré musíte zavolať. Áno, naozaj zavolať, nie je to overovanie cez spätný kód, ako je to dnes zvykom.
Tak sme aj urobili, je to pomerne jednoduché, naozaj stačí len zavolať. Na konci hovoru sme však dostali hlásenie, že na volané číslo sa nedá zavolať. Nevadí, pôrodné bolesti. Zaregistrované číslo sme mali, nikto od nás nechal žiadne ďalšie údaje ako je meno alebo nebodaj rodné číslo.
Všetky zadania platia od nasledovného mesiaca, v našom prípade teda od 1. decembra 2022.
Výber možností
Dostali sme sa tak k možnosti, kde si vyberáte, čo všetko bude a čo hlavne, čo nebude povolené. Je to pomerne prehľadné, ale zase sa len tak vyznať do toho, čo presne príslušné kategórie znamenajú, nie je jednoduché. Keď sme si všetko zadali a našu voľbu potvrdili, dostali sme hlásenie, že stránku nie je možné načítať. Máme však dojem, že naše voľby boli prenesené do systému. Zatiaľ nám nikto z takýchto firiem nevolal, preto si to nevieme momentálne vyskúšať. Nemáme ani žiadne hlásenie na mobilnom telefóne, že sa tak naozaj stalo.
Pokus sme opakovali s iným telefónnym číslom a s iným počítačom, tu všetko prebiehalo rovnako a na záver sme tento raz dostali potvrdenie, že naša voľba bola zaznamenaná.
Evidentne systém nabieha a ešte chvíľu potrvá, pokým bude všetko fungovať ako na drátku.
Zdroje: vlastné
Prečítajte si tiež