Svoje financie Slováci čoraz častejšie spravujú aj prostredníctvom mobilného telefónu a bezplatnej mobilnej aplikácie. Boli sme na tlačovej konferencii ČSOB a pozreli sme sa na mobilné bankovníctvo ČSOB SmartBanking a zistili ako platia klienti tejto banky.

Pozrite si video s prezentáciou mobilného bankovníctva a tiež o tom, ako Slováci platia

Ide o mobilnú aplikáciu, ktorá obsahuje množstvo banko-poisťovacích funkcií, vďaka ktorým môžete veľa vecí vyriešiť priamo v smartfóne.  Aplikácia je dostupná pre operačné systémy iOS, Anroid a Windows Phone. Aktuálne má viac ako 110 000 stiahnutí z aplikačných obchodov a má vyše 45 000 aktívnych používateľov, ktorí sa do aplikácie prihlasujú priemerne 17 krát do mesiaca.

Niekoľko praktických rád a odpovedí:

  1. Prostredníctvom mobilnej aplikácie by som rád urobil jednorazovú platbu rýchlo a jednoducho. Ako na to?
  • vyplnením platobného formulára v aplikácii

Alebo aj jednoduchšie:

  • zoskenovaním čiarového alebo QR kódu z faktúry
  • použitím platobného vzoru vytvoreného v aplikácii
  • duplikovaním už odoslanej platby
  • spätnou platbou prostriedkov na účet, z ktorého platba prišla
  1. Môžem si skontrolovať, či peniaze prišli/odišli? Ako na to?
  • v pohyboch na účte, resp. použitím rôznych kritérií filtra
  • v mobilnej aplikácii môžete aj získať potvrdenie o zrealizovanej platbe
  1. Mám istotu, že budem vedieť, či mám dostatok peňazí na plánované platby. Ako na to?
  • V aplikácii je možnosť nastavenia si „vlastného“ obdobia pre predpoveď: „od výplaty do výplaty“
  • ak nebude mať dosť prostriedkov na účte, banka vopred oznámi, ktorý deň treba prostriedky doplniť, prípadne ponúkne povolené prečerpanie na účte
  1. Môžem si zriadiť pravidelnú platbu? Ako na to?
  • zadať, zmeniť, aj zrušiť trvalý príkaz sa dá priamo v aplikácii
  • na nepravidelné, ale časté platby je možné vytvoriť si platobný vzor s možnosťou jeho následného manažmentu
  1. Chcem si vytvoriť jednoduchú platbu na svoj účet. Ako na to?
  • vytvorením QR platby s číslom účtu a sumou – platiteľ jednoducho prečíta kód a autorizuje platbu
  • alebo použitím služby „Zdieľanie čísla účtu“ odošle mailom svoje číslo účtu platiteľovi
  1. Čo ak stratím platobnú kartu?
  • v mobilnej aplikácii je online zablokovanie a v prípade nájdenia aj odblokovanie platobnej karty
  1. Čo ak potrebujem okamžite zmeniť limit na karte?
  • online zmenu limitu s možnosťou okamžitej platby kartou
  1. Chcem si zriadiť cestovné poistenie s platnosťou ihneď. Ako na to?
  • cez ČSOB SmartBanking sa dá zriadiť poistenie online pre seba aj rodinných príslušníkov
  • bez vypĺňania osobných údajov
  • poistenie platí do 3 hodín od uzatvorenia zmluvy
  1. Čo je to Cestovný asistent? Pomôže mi v prípade poistnej udalosti v zahraničí?
  • cestovný asistent je súčasť mobilnej aplikácie a pomáha riešiť poistné udalosti z cestovného poistenia
  • nájdete v ňom všetky kontakty aj bez pripojenia na internet a informácie tak máte neustále po ruke
  1. Mám peniaze navyše a rád by som urobil bezplatnú mimoriadnu splátku hypotéky. Ako na to?
  • v mobilnej aplikácii sa dá urobiť bezplatne každý mesiac mimoriadna splátka hypotéky až do výšky 1,5 zo zostatku istiny, minimálne v hodnote 200 eur
  1. Rád by som si dobil kredit na mobil. Ako na to?
  • môžete tak urobiť v mobilnej aplikácii online úhradou kreditu pre slovenských mobilných operátorov

Čo najčastejšie používajú ľudia v praxi

Ľudia najčastejšie realizujú v ČSOB SmartBankingu platbu a zároveň si kontrolujú transakcie čakajúce na spracovanie  a zaúčtované platby v prehľade alebo v koláčovom grafe. Často si aj načítavajú  platobné dáta skenovaním QR alebo čiarového kódu, robia úhrady poštových poukážok a faktúr. Jednými z najčastejších služieb sú dobíjanie kreditu na mobil a mimoriadna splátka hypotéky, tisíce ľudí si aj prepočítava kurz cudzej meny, alebo vyhľadáva najbližšiu pobočku či bankomat.

 

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.