S jeho vytvorením pomôže Akadémia virtuálneho Slovenska.

Spoločnosť SK-NIC spustila projekt Akadémia virtuálneho Slovenska, v rámci ktorého vysvetľuje, ako môžete získať doménu .sk a ako ju pretaviť na funkčnú webovú stránku aj s unikátnou emailovou adresou.

Týmto témam sme sa venovali aj na našom webe, takže ak vás zaujímajú detaily, do pozornosti dávame články:

Vhodne zvolená virtuálna identita je nevyhnutná, ak chcete začať podnikať (nielen) na internete. Základom úspechu je však dobrý biznis plán. Ako si ho vytvoriť? SK-NIC v rámci Akadémie virtuálneho Slovenska odporúča riadiť sa týmito radami:

  • Stanovte si priority – uvedomte, si čo chcete robiť a zistite si, či váš nápad už niekto zrealizoval do podoby produktu, ktorý je na trhu. Ak áno, zistite jeho výhody/nevýhody a zamyslite sa nad tým, ako ho vylepšiť
  • Odhadnite, koľko chcete zarobiť a aké budú náklady na podnikanie – treba sa zamyslieť najmä nad prvými rokmi. Koľko peňazí budete potrebovať na začatie podnikania a zadefinujte si, čo budete považovať za úspech a čo za neúspech. Treba si dávať merateľné ukazovatele
  • Kto je cieľová skupina? – toto je dôležitá otázka, ktorú si treba zodpovedať hneď na začiatok. Od toho sa bude odvíjať marketing, tvorba textov aj samotné smerovanie značky
  • Je po vašom produkte alebo službe dopyt? – ak je trh nasýtený, pravdepodobne s novinkou neuspejete a zapadne v konkurencii. Jedine, že by sa niečím výrazne odlišovala. Jednoduché to nebudete mať ani s úplnou novinkou, avšak ak ide o kvalitný produkt, ktorý prináša reálnu hodnotu pre zákazníka, potenciál určite má. Situáciu je potrebné zhodnotiť poctivo a bez ružových okuliarov
  • Uvedomte si príležitosti, ale aj riziká – v čom je vaša pridaná hodnota? Aké sú riziká a čo môže ohroziť vaše podnikanie? Pokúste sa jednoznačne zadefinovať výhody, slabé miesta a tie následne opraviť alebo vylepšiť
  • Bez dobrého marketingu to nepôjde – a aj preto si treba uvedomiť, kto bude vaša cieľová skupina. Ak ju chcete osloviť, treba zvoliť vhodný marketing a správne ho aplikovať
  • Ako získať chýbajúce peniaze? – toto môže byť problém mnohých potenciálnych podnikateľov. Všetky vyššie uvedené body majú premyslené do posledného detailu, chýbajú im však peniaze. Riešením môžu byť investori, pôžička v banke alebo grant z Fondu SK-NIC či iných fondov. Dôležité však je, aby mal váš projekt hlavu a pätu, keď s ním budete chcieť niekoho zaujať a získať potrebné financie
  • Treba byť kritický a úprimný – dajte si dole ružové okuliare a nastavte si úprimné zrkadlo. Kriticky zhodnoťte svoj plán, prípadne sa poraďte so skúsenými podnikateľmi. Podnikateľský plán nie je statický a mení sa podľa toho, ako sa vyvíja situácia. To znamená, že sa menia aj ukazovatele, riziká a možnosti a príležitosti

Detailnejšie informácie o tvorbe dobrého biznis plánu a ďalšie užitočné odkazy nájdete na stránkach projektu Akadémia virtuálneho Slovenska, ktorý môžete sledovať na webe sk-nic.sk/akademia-virtualneho-slovenska a tiež aj na YouTube kanáli Akadémie virtuálneho Slovenska. Nový obsah bude pribúdať každý týždeň.

Prečítajte si aj:

5 krokov, ako si vytvoriť webovú stránku

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.