Na Silvestra sa komunikuje hlavne okolo polnoci. aktuálne máme presné štatistiky od všetkých operátorov na Slovensku.

Orange Slovensko

Počas Silvestra 31.12.2018 zaslali zákazníci Orangeu až 3 900 642 SMS a 411 850 MMS správ. Najviac ich bolo, štandardne, zaslaných medzi 23. a 01. hodinou.  V tomto čase bolo zaslaných viac ako 1,457 mil. SMS správ a viac ako 69 tis. MMS správ.

Zákazníci Orangeu zrealizovali počas včerajšieho dna 8 296 201 hovorov, najviac, až 1 658 556 ich bolo zrealizovaných tiež v čase od 23. do 01. hodiny. V mobilnej dátovej sieti počas včerajšieho dňa preniesli zákazníci Orangeu 162 216 GB dát, o 58 % viac ako na Silvestra vlani,  z čoho takmer 90 % bolo prenesených v 4G sieti.

Do štatistiky sa v prípade Orange Slovakia započítali len úspešne doručené MMS a SMS správy a zrealizované hovory s odpoveďou.

O2 Slovakia

Počas Silvestra a v prvých hodinách nového roka zdieľali zákazníci O2 svoje zážitky a priania so svojimi blízkymi prostredníctvom vyše 4,9 mil. SMS správ a 5,6 mil. hovorov. V posledný deň roka 2018 poslali zároveň vyše 184 tis. obrazových MMS správ a presurfovali 142,2 TiB dát.  

„Štatistiky mobilnej siete O2 opäť potvrdili, že Slováci radi oslavujú príchod nového roka so svojimi blízkymi aj prostredníctvom mobilných telefónov. Okrem už tradičnej SMS-ky, či telefonátu využívajú aj spojenie prostredníctvom mobilných dát, čoho dôkazom je masívny, takmer 240 % nárast dátovej prevádzky, pričom z vyše 142 prenesených TiB pripadlo na 4G sieť O2 až vyše 95%,“ uviedla Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia.

„Najviac SMS, vyše 665 tis., poslali zákazníci v prvej hodine nového roka, pričom najvyťaženejšou bola 20. minúta, v ktorej zákazníci poslali až 15 824 SMS správ. Aj my v O2 sa pridávame k želaniam našich zákazníkov a všetkým želáme všetko dobré v novom roku 2019,“ dodáva Tereza Molnár.

 

31.12.2018 a prvé hodiny 1.1.2019SMS
počet odoslaných SMS / 31.12.2018 a 1.1.2019 do 05:004 901 970SMS
počet odoslaných SMS / 1.1.2019 00:00 – 01:00665 286– Absolútna špička za 31. 12.2018 a prvé hodiny 1. 1. 2019
počet odoslaných SMS / 1.1.2019 za najzaťaženejšiu  minútu15 824SMS/min (00:19 – 00:20) – Absolútna špička za 31. 12. a prvé hodiny 1. 1. 2019
MMS
počet prenesených MMS / 31.12.2018184 276MMS
počet prenesených MMS za najzaťaženejšiu hodinu / 31.12.201817 166MMS/hod 19:00 – 20:00
HLAS
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 31.12.2018 a 1.1.2019 do 05:005 611 812
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 1.1.2019 00:00 – 01:00647 728– Absolútna špička za 31. 12. a prvé hodiny 1. 1. 2019
DATA
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť142,2TiB

1 TiB (tebibyte) = 1 TiB (tebibyte) = 1.1 TB (terabyte)

4ka

4ka pôsobí na Slovensku už viac ako tri roky a na trhu spôsobila doslova zemetrasenie svojim prístupom k mobilným dátam. Štvorkári sa neobmedzovali ani počas tohtoročného Silvestra.

Patrik Kollaroci

„Naši zákazníci boli v kontakte so svojimi blízkymi aj tento rok. Najviac hovorov a SMS správ sme zaznamenali podľa očakávaní medzi polnocou a 1:00 hodinou. Zákazníci 4ky počas Silvestra a prvých 6 hodín Nového roka uskutočnili viac ako 1 a pol milióna minút hovorov (konkrétne 1568010 minút) a poslali niečo menej ako milión SMS správ (konkrétne 997762 SMS správ),“ povedal technický riaditeľ 4ky Patrik Kollaroci.

Oproti minulému roku to predstavuje až 40% nárast prevolaných minút a 6% nárast počtu prenesených SMS.

Najviac hovorov a SMS správ pribudlo v sieti 4ky na Nový Rok od polnoci do 01:00 hodiny rannej. Hlasová prevádzka v prvú hodinu nového roku 2019 v porovnaní s prvou hodinou po polnoci v iný deň narástla v sieti 4ka až 30-násobne. Stále viac zákazníkov však na silvestrovskú a novoročnú komunikáciu využíva moderné komunikačné nástroje. V porovnaní s minulým rokom v sieti 4ka narástol počet prenesených dát v posledný deň roku o 18% percent. Celkovo na Silvestra Štvorkári preniesli až 63 TB dát. Komunikácia tak bola ešte intenzívnejšia ako na Štedrý deň.

Spotreba zákazníkov v sieti 4ky neustále narastá. Pomohli tomu aj viaceré novinky, ktoré tento operátor v roku 2018 predstavil. V marci to bolo nové portfólio paušálov SLOBODA, ktoré ponúkajú nekonečné dáta a hovory už za 20 EUR mesačne a na začiatku roka sprístupnila 4ka aj 3G národný roaming po celej krajine pre všetkých Štvorkárov bez rozdielu.

Telekom

Aj Telekom nám poslal prehľad silvestrovskej prevádzky a prvých hodín Nového roka.

SMS & MMS

Silvester netrhá rekordy v počte poslaných správ ako Štedrý deň (ten je pre správy stále top deň celého roka), ale tradične prekročí priemernú dennú prevádzku.

Zákazníci Telekomu poslali počas Silvestra 3 245 282 SMS. Najviac SMS správ sa poslalo medzi 19. a 20. hodinou, a to až 254 136 – v porovnaní s rokom 2017 sa tak najvyťaženejšie časové okno posunulo o hodinu skôr (vlani bolo medzi 20. a 21. hodinou).

Popularita MMS stúpa počas bežných dní, Štedrého dňa a smerom nahor išli aj silvestrovské multimediálne správy. Počas 31. decembra 2018 ich zákazníci Telekomu poslali 182 258, čo je v porovnaní s minulým rokom o 10% viac. Zmenila sa aj najvyťaženejšia hodina – tento rok sa najviac MMS posielalo medzi 23. a 24. hodinou (vlani to bolo počas dňa medzi 11. a 12. hod.). Počas nej zákazníci odoslali až 19 843 MMS.

Hovory

Na Silvestra je zaujímavejšia hlasová prevádzka. Zatiaľ čo priebeh dňa je relatívne pokojný, vyšvihne sa pred polnocou a razantne nastúpi v prvých dvoch hodinách nového roka. Zatiaľ čo na Štedrý deň zaznamenali hovory medziročne mierny pokles, na Silvestra stúpol ich počet medziročne o viac ako 10% v oboch kategóriách.

Počas 31. decembra 2018 uskutočnili zákazníci Telekomu uskutočnili aj 7 872 801 hovorov, z toho 4 025 686 odchádzajúcich hovorov (medziročný nárast o 10,8%) a 3 847 115 prichádzajúcich hovorov (medziročne stúpli o 10.7%). Najväčšiu preferenciu na hovory má už tradične čas medzi 10. a 11. hodinou (zrejme na dohadovanie chaty, varenie gulášov a večerných párty).

Najväčší nápor prišiel tradične po polnoci, kedy počas prvých dvoch hodín uskutočnili zákazníci viac ako milión odchádzajúcich hovorov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.