Boli sme na európskom predstavení Samsung Galaxy S8 a S8+ v Londýne.

Už sa stalo akousi módou, že okrem technických novinárov na takéto veľké predstavenia firmy pozývajú aj lifestylových novinárov a tiež tzv. influencerov. Sú to známi ľudia, ktorí dokážu ovplyvniť obrovské množstvo ľudí rôznych skupín, predovšetkým ide o youtuberov. Ich videá už sleduje veľké množstvo ľudí, a preto je aj ich zásah obrovský. A tentoraz bola pozvaná zostava influencerov viac ako silná – Sajfa, GoGo a v Londýne sa k nám pridal aj Leoš Mareš.

V mojom prípade to síce nebola celkom prvá skúsenosť s populárnymi youtubermi, ale v tejto zostave to bolo niečo iné. Osobne mám hlavne z niektorých zástupcov lifestylových médií dojem, že prišli na výlet a samotné predstavenie ich zaujíma nejako menej, určite teda z technickej stránky veci. Oni poznajú svojich čitateľov, zaujímavé sú asi iné fakty ako technické špecifikácie. To youtuberi sú celkom iný príbeh. Oni sa fakt narobia, teda zo svojho uhla pohľadu. Na to, aby bol ich filmový príbeh zaujímavý, mu musia trochu pomôcť. Keby to bolo len také, ako je to v skutočnosti, tak by to bolo aj trochu nudné a treba dodať viac šťavičky. Znamená to napr. vstať o niečo skôr, aby ste si nakrútili zvoniaci budík (v tej chvíli ale už musíte mať kameru v ruke a byť schopný aj niečo nakrúcať), cestou na letisko treba vymyslieť niečo také, že sme akože skoro nestihli autobus, aj keď ho treba stihnúť na natočenie tejto scény oveľa skôr. A točiť treba stále, hocakú situáciu, lebo dopredu nikdy neviete, čo sa bude dať použiť. A takto je to celý deň, od rána do večera. Navyše, ideálne je to mať už v noci celé postrihané a aj zverejnené, aby si to ľudia našli ráno u seba. Takže strihajú, kde sa len dá a hľadajú internet s dobrým uploadom. A toto treba robiť na dennej báze – nuž hrdlačina.

Odmenou je, že potom začnú ľudia žiť vaším príbehom a vaše čísla predplatiteľov začnú byť naozaj zaujímavé. Dá sa na tom celkom dobre zarobiť. Je to podobné ako v prípade televíznych seriálov, len tieto príbehy sú extrémne aktuálne, používa sa tu trochu iný jazyk a môžete si dovoliť oveľa viac ako v televízii. A to je základ tých obrovských čísiel sledovanosti na YouTube a celkovo videí na internete. Zdá sa, že hlavnou časťou internetu budú predovšetkým videá. Ľudia sú už totiž leniví čítať suchý text, radšej si pozrú veľa obrázkov a video. A hlavne, chcú si pofrflať, na internete sa neberú žiadne servítky. Každú maličkú chybičku máte hneď na tanieri a to vždy aj v zosilnenej miere.

Celkovo 245 hier a celkom dobrý displej za tých 25 britských libier

Zvedavý som bol hlavne na GoGa, ktorého som síce predtým videl na predstavení Windows 10, ale nič sme spolu nerobili. Osobne ho považujem za človeka, ktorý výborne využil príležitosť a prišiel v správnej dobe. Veď začal ako prvý, minimálne v našom regióne, a keďže má viac ako 1,5 milióna predplatiteľov, je evidentné, že sa mu podarilo osloviť aj komunitu mimo Slovenska. Pravdepodobne Česko a aj Poľsko. A to viem, že hlavne medzi mladými Čechmi je už slovenčina oveľa cudzejší jazyk ako to bolo pred 20 rokmi. Na českých televíznych kanáloch je slovenčina skôr veľkou výnimkou a trochu sa desím tohto, že podobný trend vidno aj u nás. Nedávno som bol napr. v Prahe na Václavskom námestí u Baťu a pýtal som si mužské topánky, no predavačka mi vôbec nerozumela. Nakoniec som tak skončil pri anglickom výraze.

S GoGom som točil video o telefóne Galaxy S8 deň po jeho predstavení, a to v štýlovej reštaurácii Jamie Olivera v centre Londýna. Video je ideálna príležitosť na to, aby som človeka vedel odhadnúť aj v relatívne krátkej dobe. Po rokoch vystupovania v Teleráne som si vypestoval systém okamžitej improvizácie na akúkoľvek situáciu v priamom prenose. Naučili ma, že nikdy nemôžete dať na sebe poznať, že niečo neviete. Je to fajn škola, lebo v Teleráne vás vždy vedia potiahnuť moderátori. A v našich videách som aj ja ťahal z blata dovtedy suverénnych respondentov a v podstate im dával do úst slová. Je totiž veľký rozdiel medzi tým, ako človek pôsobí pri bežnom rozhovore a tým, keď stojí pred kamerou.

GoGa nebolo treba ťahať z ničoho, skôr som mu musel skákal do reči, aby som tu aj ja mal svoju minútu slávy. A vedel toho o tomto telefóne celkom dosť, pričom je to v skutočnosti Applista. Som fakt zvedavý, či prejde z iPhonu na Galaxy S8, príležitosť na to určite bude mať. A tiež sa mi páčili gestá, ktoré vždy robí pri videách – dosť to celkovú scénu oživuje. Zdá sa, že GoGo to má premyslené aj do budúcna a vie, že keby pokračoval len v tom, čo teraz robí, mohla by jeho hviezda pohasnúť.

Naše spoločné video o Galaxy S8 na našom kanáli vyskočilo v sledovanosti netradične vysoko, keďže v názve bolo Galaxy S8 a GoGo. A to som mal z  predstavenia Galaxy S8 a S8+ celkovo štyri videá, ktoré šli ďaleko viac do hĺbky. Nuž, aj tu platí, že balenie predáva…

Mám pre vás dobrú správu v tom, že naše redakčné videá plánujeme podstatne vylepšiť a tiež chceme urobiť ozajstný poriadok na našom kanáli. Spojili sme sa s profesionálmi a verím, že nám dobre poradia ako na to a tiež využijeme aj nové priestory na nakrúcanie videí. Chceme, aby ste mali ešte lepší zážitok zo sledovania našich videí, pričom stále budú v popredí technické informácie.

Tento článok vyšiel aj v tlačenom aprílovom vydaní TOUCHIT č. 4/2017, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.