Vyskúšali sme si vrátenie tovaru v praxi.
Postup je veľmi jednoduchý a prakticky sa nemáte kde pomýliť. Čím skôr tovar vrátite, tým je šanca na jednoduchosť celého procesu ešte vyššia. Ide najmä o to, aby ste tovar ešte nerozbalili. Nemusíte ho opätovne baliť, stačí ho jednoducho vrátiť naspäť, tak ako vám bol doručený.
Jedinou zmenou je odobratie pôvodných prepravných nálepiek. Nie však nálepiek informujúce o type tovaru. Tým, že tovar vraciate, je potrebné, aby kuriéri videli len informáciu o vrátení (vami napísaný kód) a nepomýlili sa v procese a tento tovar sa niekto iný nesnažil doručiť znova.
Postup vrátenia začína vo vašom účte na Alze v časti Reklamácia a vrátenie. Kliknete na položku Nová reklamácia a zobrazia sa tovary zakúpené cez váš účet. Pri tovaroch, ktoré je možné vrátiť, bude zároveň tlačidlo s nápisom Vrátiť aktívne. Kliknite na toto tlačidlo a vyberte niektorý z dôvodov ktoré e-shop ponúka. Následne stačí vašu voľbu potvrdiť zeleným tlačidlom s nápisom Dokončite žiadosť o vrátenie tovaru.
Obchod vám vygeneruje kód, ktorý pozostáva z písmen a z číslic. Ten napíšte na kúsok papierika a nalepte ho na tovar. Kód ešte budete potrebovať v prípade, že chcete použiť AlzaBox. Na displeji vyberiete položku Odoslať a zadáte tento kód. Otvoria sa vám dvierka takej schránky, ktorá objemovo umožňuje uskladniť váš vracaný tovar. Vložíte, zatvoríte dvierka a tovar je vrátený.
Výhodou takéhoto riešenia je, že môžete využiť ktorýkoľvek AlzaBox. Pravdepodobne ten najbližší k vám a nepotrebujete čakať na kuriéra a ani nikomu nič vysvetľovať. Máte právo na vrátenie tovaru a to v prípade tohto spôsobuje doslova 24/7.
Proces ešte nie je u konca a zostáva čakať na vyjadrenie zo strany obchodníka o úspešnom alebo neúspešnom vrátení a pripísaní prostriedkov na váš účet. Stav môžete sledovať v sekcii Reklamácia a vrátenie v časti Moje reklamácie a vrátenie tu budú zobrazené všetky vrátené tovary, prípadne tie, ktoré ste reklamovali.
Prečítajte si aj: