Ako vybaviť poštu pred Vianocami bez dlhého čakania?
Zdroj: Touchit.sk
4m čítanie

Ako vybaviť poštu pred Vianocami bez dlhého čakania?

V týchto dňoch musíme počítať s väčšou koncentráciou ľudí v nákupných centrách, na cestách a v hromadných dopravných prostriedkoch, ale i na pobočkách Slovenskej pošty. Predvianočné obdobie je každoročne najvyťaženejším časom aj pre tieto služby.

Návštevu pobočiek si nenechávajte na posledné dni pred Vianocami a využite celý potenciál otváracích hodín pobočiek, ako aj moderné služby, ktoré výrazne šetria čas a eliminujú potrebu návštevy pošty.

„Slovenská pošta odporúča zákazníkom, aby si svoje poštové záležitosti vybavovali priebežne a ideálne mimo špičky. Zodpovedným plánovaním, využívaním moderných digitálnych riešení a samoobslužných zariadení môžete zákazníci ušetriť čas a vybaviť svoje zásielky pohodlne, bez stresu. Priemerný čas čakania na našich pobočkách sa v týchto dňoch pohybuje od 2 do 18 minút, najdlhší čas čakania sme evidovali na úrovni 45 minút. Čakacie lehoty ovplyvňujú najmä služby, ktoré si vyžadujú viac času na vybavenie, napríklad elektronické služby štátu, či servis alebo predaj produktov partnerov. Situáciu na poštách pravidelne monitorujeme a na základe výstupov operatívne dopĺňame stavy o ďalších zamestnancov,“ vysvetlila hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.

Tipy, ako skrátiť čas čakania, alebo sa vyhnúť návšteve kamennej pobočky:

Pošta poruke aj počas večerov a víkendov

Viaceré pobočky sa nachádzajú aj v nákupných centrách, kde majú rozšírené otváracie hodiny, teda aj vo večerných hodinách a počas víkendov. Výhodou je aj dostupné parkovanie, dostupnosť verejnou dopravou a bezbariérový prístup. Zákazníci tak môžu návštevu pošty spojiť s bežnými nákupmi a využiť flexibilnejší čas na vybavenie svojich poštových záležitostí.

Podaj aj vyzdvihnutie balíkov v samoobslužnom zariadení

Alternatívou ku klasickej návšteve pošty sú samoobslužné BalíkoBOXy, ktoré umožňujú podanie aj vyzdvihnutie zásielok 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Zákazníci tak nie sú viazaní otváracími hodinami pobočiek a môžu si odoslanie či prevzatie balíka vybaviť v čase, ktorý im najviac vyhovuje. Vybrané BalíkoBOXy sú vybavené aj poštovou schránkou, do ktorej je možné podať klasický list, a to s nalepenou poštovou známkou v správnej hodnote, resp. po online podaji.

Pošta vo vrecku

Výrazným pomocníkom (nielen) v predvianočnom období je aj mobilná aplikácia Slovenskej pošty. Prostredníctvom nej si môžu zákazníci na poštách, ktoré disponujú vyvolávacím systémom, vygenerovať poradový lístok ešte pred príchodom na pobočku. Aplikácia zároveň poskytuje informáciu o aktuálnom počte čakajúcich zákazníkov na konkrétnej pošte, vďaka čomu sa môžu lepšie rozhodnúť, kedy poštu navštívia. Mobilná aplikácia ponúka aj ďalšie praktické funkcie – online podaj zásielok, sledovanie zásielok, či rôzne dispozičné služby bez osobnej návštevy pobočky.

Žltý lístok nemusí byť dôvod na návštevu pobočky

Keď si v schránke, po neúspešnom pokuse o doručenie zásielky, adresát nájde žltý lístok, nie je nutné ísť hneď na poštu. Klient môže požiadať, aby mu bola zásielka doručená opakovane – buď na tú istú alebo na inú adresu (do práce, na inú poštu). Rovnakú možnosť má aj v prípade balíka v preprave, keď mu nevyhovuje čas a miesto plánovaného doručenia. Kým opakované doručenie bolo doteraz spoplatnené sumou 2 € a preposlanie zásielky na inú adresu cenou 3,50 €, od  januára 2026 budú tieto služby pre klientov úplne zadarmo. Je možné o ne požiadať telefonicky, na webe v časti Sledovanie zásielok alebo cez mobilnú aplikáciu.

Zdroje: vlastné, Pošta