Pre výpadok informačného systému Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR sú od 27.12.2022 nedostupné všetky elektronické služby štátu.
Konkrétne nefunguje výpis z obchodného registra, výpis/odpis registra trestov, výpis z listu vlastníctva, kópia z katastrálnej mapy, zaručené konverzie či osvedčovanie dokumentov. Tieto služby nie sú dostupné ani na poštách v Slovenskej republike.
V tejto súvislosti sme oslovili aj MIRRI s otázkou, aký je problém a dokedy bude výpadok trvať. Zatiaľ MIRRI pre nás o 28.12. o 14:45 ešte nemalo odpoveď, ale pripravujú ju. Článok tak budeme priebežne aktualizovať a o obnovení služieb vás budeme informovať.
Aktualizované o stanovisko MIRRI zaslané o 16:18
„Zaznamenali sme dočasný výpadok služieb informačného systému Integrovaných obslužných miest a zaručenej konverzie. Dôvodom výpadku je technický problém na jednom zo serverov, na ktorých sú tieto systémy prevádzkované. Situáciu intenzívne riešime s dodávateľom daných služieb. „
Výhodou je, že aktuálne je medzisviatkové obdobie a ľudia až natoľko tieto služby teraz nepotrebujú. Ale v každom prípade to ukazuje na to, že záloha elektronických služieb štátu nie je dokonalá.
Aktualizované 30.12. 2022
Všetky elektronické služby štátu (výpis z obchodného registra, výpis / odpis registra trestov, výpis z listu vlastníctva, kópia z katastrálnej mapy, zaručené konverzie, osvedčovanie dokumentov) sú v pobočkách Slovenskej pošty opäť dostupné. To znamená, že je možné prijímať nové žiadosti o poskytnutie služieb a taktiež vydať (vytlačiť) výstupy k službám objednaným pred výpadkom informačného systému MIRRI.
Elektronické služby štátu nebolo možné na poštách poskytovať od utorka 27. decembra 2022 pre výpadok informačného systému Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.
Zdroje: vlastné, Pošta
Prečítajte si tiež