S elektrickými kolobežkami sa roztrhlo vrece. Je to ideálny dopravný prostriedok na cestu do mesta aj aj do okolia. Testovali sme elektrickú kolobežku Aligator Scooter Pro, ktorá chce útočiť aj svojou cenou.
Rozbaľujeme
Aligator Scooter Pro veľmi ľahko poskladáte keď k vám dorazí v pomerne rozmernej papierovej krabici. Je konštruovaná tak, aby dobre vyzerala a aby to bol partner na cestu do práce, na nákup alebo na zábavu. Ako to pri elektrických kolobežkách býva, budete riešiť kde ju v cieli cesty zaparkovať tak, aby ste ju našli. My to robíme tak, že kolobežku si nosíme poskladanú so sebou napr. aj na stretnutia. Vyžaduje to ale istú fyzickú silu, hlavne ak je to do schodov.
Silný motor a prvá jazda
Aligator Scooter Pro má pomerne silný elektromotor – 350 Wattov, ktorý umožňuje svižnú jazdu hlavne po rovine, do strmšieho kopca sme jej pomáhali odrážaním jednou nohou. Je pravda, že pri pohybe na kolobežke sme počuli vŕzganie, evidentne pred nami prešla náročným testovaním. Funkčnú výbavu to ale neohrozilo, všetko fungovalo tak, ako malo.
Dojazd
Aligator Scooter Pro je určený predovšetkým na pohodlné a rýchle mestské cestovanie na kratšie vzdialenosti. Výrobca uvádza, že na tejto kolobežke prejdete na jedno nabitie dokáže prejsť až 25 km. To sa v našom testovaní nepotvrdilo, je to jednoznačne dané váhou jazdca (105 kg) a trvalou jazdou na najvyšší stupeň. Rýchlostné stupne sú totiž tri – 8 km/h, 15 km/h a 25 km/h. Nastavuje sa v aplikácii alebo pomocou zapínacieho tlačidla. Na najvyšší stupeň sme jazdili rýchlosťou okolo 23 km/h a prešli sme okolo 19 km.
Výborné je skladanie, čo býva inak pri iných kolobežkách problém. Tu to fungovalo každý krát a nemali sme problém. Ak sa to naučíte, zložíte a rozložíte ju za 2 až 3 sekundy. Jej hmotnosť je 13,9 kg. Krátkodobo sa tak dá prenášať aj jednou rukou. Vyrobená je zo zliatiny hliníka a výrobca povoľuje hmotnosť jazdca až 120 kg.
Pevné kolesá
Kolesá majú priemer 8,5 palcov a poradia si aj s mierne hrbolatými chodníkmi v mestách na Slovensku. Tieto kolesá sú plné, defekt teda nemôžete dostať. To ale znamená, že otrasy sa prenášajú viac ako keby tu boli vzduchom plnené pneumatiky. Mierne to cítiť na naozaj zlých cestách. Miesto, kde stojíte je pogumované, čo je dôležité pre bezpečnosť. Nikdy sme sa nezošmykli ani pri ostrých zákrutách pri zjazde z kopca. Výhodný je aj sklopný stojan.
Rôzne brzdy
Zaujímavosťou je to, že táto kolobežka je vybavená dvoma typmi bŕzd, kotúčovou zadnou a elektronickou rekuperačnou prednou. Keďže sa rekuperáciou nabíja batéria, zvyšuje sa takto dojazd. Už len treba zistiť, ktorá z bŕzd na rukoviatkach je predná a ktorá zadná. Prídete na to ľahko – rekuperačná brzda je o poznanie menej účinnejšia ako kotúčová.
LED svietenie a aplikácia
Výhodná je aj LED svietenie kolobežky vpredu aj vzadu, čo opäť prispieva k bezpečnosti. A samozrejme, bez mobilne aplikácie by to nešlo, v tomto prípade je to aplikácia KCQ Scooter App. V nej zistíte, koľko ste prešli, trajektóriu vidíte na mape, ďalej vidíte aký je stav batérie a je to najjednoduchšia cesta ako si nastaviť kolobežku alebo zapnúť svetlo. Rozhodnúť sa napr. môžete či, zadné svetlo má svietiť trvalo ale len vtedy, keď brzdíte. Rovnako je tu možnosť aktivovať tempomat. Aplikáciou môžete aj čiastočne ochrániť zaparkovanú kapacitu. Pri aktivácii elektronického zámku je zablokované predné koleso kolobežky. Pri pokuse o jazdu sa ozve varovný zvuk. Zostáva veriť, že to pomôže ochrániť kolobežku.
Na zabudovanom displeji na kolobežke vidíte aktuálnu rýchlosť a zostávajúcu kapacitu batérie. Tá má napätie 36 V a kapacitu 7,5 Ah. Na boku kolobežky sú aj odrazky. Kolobežka môže zmoknúť, stupeň krytia je IPX4.
Kolobežka sa nabíja pomocou napájacieho adaptéra z 230 V siete, prázdnu batériu sme nabíjali okolo 4 hodín. Pri nabíjaní svieti na adaptéri červené LED svetlo.
Cena 399 EUR
Zapožičal: www.aligator.cz