Život sa zrýchľuje a nikto nechce dlho čakať. Hlásenie poistných udalostí je obyčajne nepríjemným zážitkom.
Musíte niekam zavolať, čakať na spojenie s operátorom, potom nasleduje dlhší rozhovor a nakoniec obyčajne dostanete SMSkou číslo poistnej udalosti. Tento proces by sa určite dal zautomatizovať a práve to bolo predmetom dnešného ohlásenia Allianz SP.
Klienti tejto poisťovne teraz majú k dispozícii webovú stránku, ktorá sa dá použiť z každej platformy – z počítača, smartfónu alebo tabletu. Treba mať na mieste hlásenia poistnej udalosti k dispozícii internet (Wi-Fi, mobilný alebo Ethernet na počítači). Príslušnú adresu nájdu klienti hneď na hlavnej stránke Allianz SP.
Pri nahlasovaní si potom vyberáte o akú poistnú udalosť (životné poistenie, poistenie motorového vozidla) ide, zadávate svoje údaje a údaje o poškodenom predmete. V podstate je to rovnaké ako vypisovanie formulára, ale tu je on-line a s priebežnou kontrolou vyplnenia.
Postupne takto zadávate všetky údaje, celý proces zaberie tak 5 minút. Najviac času strávite vyplnením vašej adresy a údajoch o vás ako o osobe
V prípade havárie motorového vozidla spresňujete aj údaje súvisiace so šetrením políciou a škodcovi
Tu je ale zjednodušenie, ktoré ocenia možno nežné polovičky, keďže poškodené časti automobilu stačí vyberať názorne z obrázku a netreba teda vedieť, čo je nárazník alebo predná kapota …
Na záver sa tak dostanete k číslu poistnej udalosti a jej priebeh je možné opäť sledovať na webovej stránke poisťovne Allianz SP. Viac k téme nám povedal Jozef Hrdý, riaditeľ odboru likvidácie poistných udalosti Allianz, SP. Video s týmto rozhovorom pripravujeme.
Vo videu uvidíte aj to ako celý proces prebieha.
Allianz zavádza aj tzv. mObhliadky, kedy sa využíva systém obhliadačov, ktorí sú vybavený GPS prijímačmi vo vozidlách a termín ako i miesto obhliadky je možné dohodnúť tiež on-line.
Obhliadajúci pracovníci majú svoju vlastnú mobilnú aplikáciu a sem zaznamenávajú celý proces obhliadky.