Alza oznámila hospodárske výsledky minulého roka. Dosiahla obrat takmer 1,75 miliárd eur, čo je nárast o 20 %.

Rok 2021 v kocke

Za rok Alza obslúžila 5,25 milióna zákazníkov, pre ktorých vybavila 17,9 milióna objednávok. Firma zúročila záber na kvalitu služieb, rozvoj vlastných značiek, investície do budovania otvorenej platformy AlzaBoxov a posilňovania prítomnosti na zahraničných trhoch. Slovensko je pritom pre Alzu rozhodujúci trh a darí sa jej rásť u nás dokonca lepšie než v Čechách. Aktuálne najmodernejší showroom je práve v Bratislave v obchodnom centre Nivy.

Showroom AlzaZdroj: TOUCHIT.sk
Showroom Alza v obchodnom centre Nivy

Skrátenie doby dodávky o 5 hodín

Ako sme sa dozvedeli na tlačovej konferencii sústredili sa na to, aby skvalitnili zákaznícke služby, a to vo všetkých oblastiach pôsobenia. Narástol počet zamestnancov, firma investovala aj do ich vzdelávania. Naprieč všetkými tímami zavádzali zmeny vedúce napríklad k skráteniu času dodania objednávky o 5 hodín. To sa Alze podarilo aj pri rastúcom počte zákazníkov, ktorých na e-shope vlani nakúpilo 5,25 milióna, a počtu objednávok, ktorý sa zvýšil o 27 % na 17,9 milióna.

Privátna značka AlzaPower
Privátna značka AlzaPower

Zistíte aj to, ako často sa vybraný tovar reklamuje

Podľa informácií z tlačovej konferencii Alza ako jediná transparentne uvádza, ako je daný produkt reklamovaný. Vďaka otvorenému zdieľaniu informácií sa takto posilňuje dôvera ľudí pre e-shop. Veľký nárast zaznamenali privátne značky (napr. Alza Power), ktoré už okrem elektroniky ponúkajú napríklad domáce potreby, sušené plody alebo vybavenie na voľný čas. Firma ich vo svojom portfóliu dnes ponúka už 18 a ich predaj sa v minulom roku zdvojnásobil. 

Budúcnosť je v AlzaBoxoch

Výrazne narastá aj počet AlzaBoxov. Alza ich počet viac ako zdvojnásobila a v ČR, SR a Maďarsku ich prevádzkuje dokopy takmer 1800. AlzaBoxy výrazne prispeli k zrýchleniu dodania tovaru a ich prínos sa najvýraznejšie prejavil v predvianočnej sezóne. Posledný týždeň pred Vianocami sme si ich vyberali na doručenie pre 43 % objednávok. Za celý rok ich vyskúšali vyše 2 milióny šudí, ktoré si z nich vyzdvihli 13 miliónov kusov tovaru. AlzaBoxy firma ponúka aj pre iné podnikateľské subjekty.

AlzaBoxy v Bratislave
AlzaBoxy v Bratislave

Aj v Nemecku

Tzv. európsky biznis Alzy (mimo SR a ČR) za minulý rok vyrástol o 36 % a za posledné dva roky sa jeho obrat zdvojnásobil. Napríklad tržby v Nemecku sa viac ako strojnásobili a Alza.de sa stala najrýchlejšie rastúcim e-shopom s elektronikou na tamojšom trhu.

Míľniky roka 2021

Za rok 2021 prekonalo 19 tovarových segmentov miliardový obrat (uvádzané v českých korunách). Po novom sa medzi také zaradili aj PC zostavy, monitory a privátne značky Alza. Obrat sekcie gamingu prekonal 4 miliardy českých korún. Spoločne s malými domácimi spotrebičmi, mobilnými telefónmi, notebookmi a príslušenstvom tak patria medzi obratovo najväčšie segmenty v Alze.

Segmenty s najrýchlejším tempom rastu sú auto-moto, kancelárske potreby, konzoly a hry, PC zostavy, sortiment pre domácich miláčikov a smart domácnosť. Medzi najpredávanejšie druhy tovaru sa prebojovali knihy a LEGO, prvá desiatka tak už nie je čisto doménou elektroniky a IT.

Najvyšší denný obrat e-shop vlani zaznamenal 13. decembra, kedy spracoval 130 tisíc objednávok vo výške 315 miliónov českých korún. Počas vianočnej špičky, ktorá vlani trvala až dva týždne, Alza sedemkrát prekonala denný obratový rekord z roku 2020 a spracovala viac ako 1,5 milióna objednávok v hodnote atakujúcej 4 miliardy českých korún.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.