Alza.sk pridáva ďalší rozmer online nakupovania a prichádza s revolučnou platformou Zdieľaj a ušetri. Novinka prepája svet e-commerce so sociálnymi sieťami a umožňuje tak zákazníkom zakúpiť tovar s výraznou zľavou. Stačí zohnať pár kamarátov, ktorí majú záujem o rovnaký produkt, a nakúpiť spoločne ako tím – každý člen skupiny potom získa tovar výhodnejšie. Už teraz je možné si takto zaobstarať stovky položiek naprieč sortimentom, od elektroniky až po drogériu. Ponuka sa bude ďalej rozširovať. Skupinové nákupy sú pilotne dostupné v Česku a na Slovensku a čoskoro sa rozšíria aj do Maďarska a Rakúska.
Inovatívna zľavová platforma Zdieľaj a ušetri prináša tuzemským zákazníkom doposiaľ nevídaný nákupný zážitok založený na zdieľaní s priateľmi, rodinou a známymi. „Využíva princípy tzv. „social shoppingu“, teda prepojenia online obchodovania a sociálnych sietí, ktorý sa vo svete teší stále väčšej popularite. Novinka presne kopíruje misiu Alzy, v ktorej sa snažíme využívať IT k transformácii e-commerce,“ vysvetľuje podpredseda predstavenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.
„Zdieľaj a ušetri mení pravidlá tradičného online nakupovania. Zákazníci môžu vďaka interaktívnym skupinovým nákupom kúpiť vybraté produkty výhodnejšie a výšku zľavy navyše jednoducho ovplyvnia svojou aktivitou. Čím viac ľudí totiž do svojho tímu zoženú, tým lepšiu cenu všetci získajú,“ popisuje základnú mechaniku platformy Petr Bena a dodáva: „Výška zľavy sa odvíja nielen od druhu produktu, ale aj od veľkosti skupiny, ktorá môže mať až 20 členov.“ Na naplnenie tímu majú pritom zákazníci predom daný časový limit.
Modelový príklad: Nabíjačka AlzaPower stojí bežne XY €. Prostredníctvom Zdieľaj a ušetri je možné ju získať buď so zľavou 30 %, pokiaľ rovnaký produkt zakúpi behom týždenného limitu 10 ľudí alebo so zľavou 15 % v prípade aspoň 5 nakupujúcich. Každý člen skupiny tak môže získať produkt výhodnejšie.
Produkty zahrnuté do skupinových nákupov sú na webe jasne označené piktogramom Zdieľaj a ušetri a záujemcovia sa do nich môžu zapojiť pomocou špeciálneho tlačidla priamo v detaile produktu. Potom si stačí vybrať veľkosť skupiny, výšku zľavy a svoje členstvo v skupine potvrdiť online platbou za produkt (kartou). Tým sa tovar pre zákazníka automaticky rezervuje a zároveň sa vygeneruje unikátna webová adresa, ktorú potom môže ako zakladateľ skupiny zdieľať na svojej sociálnej sieti (napr. pomocou e-mailu, Facebooku, SMS apod.). Iba prostredníctvom tejto URL adresy sa do jeho skupiny pripoja aj ďalší záujemcovia, ktorí môžu odkaz tiež zdieľať svojim priateľom a známym, kým sa nenaplní potrebný počet nakupujúcich. Akonáhle si produkt zakúpi posledný člen, tým sa úspešne uzavrie a tovar bude zaslaný všetkým zúčastneným podľa ich voľby.
Pokiaľ sa v stanovenej lehote skupina nenaplní, majú zákazníci dve možnosti: 1. doplatia rozdiel a kúpia si tovar za pôvodnú nezlacnenú cenu, 2. e-shop im vráti peniaze. Alza bude o aktuálnom počte členov skupiny aj zostávajúcom čase naplnenia priebežne informovať e-mailom aj priamo v účte Moja Alza. Zákazník sám môže nakúpiť viac kusov akčného tovaru (max. 3 ks), avšak na počet unikátnych členov tímu to vplyv mať nebude. E-shop chce týmto spôsobom predávať tisíce produktov naprieč sortimentom.
Viac tu: https://www.alza.sk/zdielaj-a-usetri