Alza sa ako každý rok pred Vianocami zameriava na rýchlosť doručenia a pohodlie zákazníkov. Viac ako inokedy práve v predvianočnom období využijú zákazníci službu Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš a členský program AlzaPlus+. Doručovať darčeky bude spoločnosť aj na Štedrý deň. Navyše svojim zákazníkom ponúka bezplatnú výmenu nevhodných darčekov, a to aj cez AlzaBoxy.
Na zabezpečenie pokojného a bezproblémového vianočného obdobia môžu zákazníci objednávať tovar, ktorý má Alza na sklade, s doručením do Vianoc až do 22. decembra, vrátane. Termín dodania bude prípadne predĺžený v závislosti na vývoji situácie. „Tento termín platí pre možnosti doručenia do AlzaBoxov a do našej predajnej siete. Vďaka vlastnej infraštruktúre doručovania sa nemusíme spoliehať na tretie strany, čo nám umožňuje efektívne plánovať a zaistiť spoľahlivé dodanie aj v tejto výnimočnej dobe,“ upozorňuje PR manažérka firmy Eliška Čeřovská.
Na Alza.sk zákazníci vyriešia vianočné darčeky bez stresu a bez návštev preplnených nákupných centier. Aktuálne je po celom Slovensku k dispozícii na vyzdvihnutie objednávok viac ako 800 AlzaBoxov, ktoré sú otvorené 24 hodín, 7 dní v týždni. Alza však ponúka aj priamy predaj v predajniach, kam môžu prísť zákazníci na posledné nákupy vianočných darčekov aj 24. 12. dopoludnia. Predajná sieť Alza totiž bude otvorená do 12-tej hodiny. „Istotou na naozaj poslednú chvíľu sú elektronické darčekové poukazy, ktoré si zákazník môže kúpiť kedykoľvek, napríklad aj popoludní na Štedrý deň z pohodlia domova,“ hovorí Čeřovská.
Pre zákazníkov je pri nákupe darčekov rozhodujúca výhodná cena produktu
Spoločnosť sa vo svojom vlastnom dotazníkovom prieskume pýtala zákazníkov, čo je pre nich rozhodujúci faktor pri nákupe vianočných darčekov, väčšina opýtaných (57 %)[1] volila ako odpoveď výhodnú cenu produktu. „Rovnako ako každý rok ponúkame atraktívne ceny na naše produkty nielen počas Black Friday, ale aj v ďalších kampaniach s cenovými stimulmi ako sú napríklad Alza dni,“ hovorí marketingová riaditeľka spoločnosti Petra Sadílková a dodáva, že zákazníci na Alza.sk môžu ušetriť aj za doručenie vďaka členskému programu AlzaPlus+, s ktorým iba za 1 euro mesačne pri ročnej platbe získavajú doručenie zadarmo do AlzaBoxov, do predajní a na odberné miesta, a to aj niekoľkokrát denne. Vianočné nákupy tak zvládnu rýchlo, jednoducho a z pohodlia domova. „Vianočné darčeky sa len málokomu podarí nakúpiť naraz, a tak sa doprava zadarmo na každú objednávku môže v sezóne hodiť. Okrem doručenia zadarmo má člen AlzaPlus+ navyše prístup k exkluzívnym zľavám v mobilnej aplikácii. Vďaka tomu ušetrí nielen za doručenie, ale aj za konkrétny tovar,“ vysvetľuje Petra Sadílková.
Zákazníci objednávajú najčastejšie elektroniku, vysoko sú aj hračky
Z dotazníkového prieskumu spoločnosti vyplynulo, že zákazníci plánujú ako vianočný darček zaobstarať najmä elektroniku, kozmetiku, knihy alebo hračky. „Hračky sa začínajú vo veľkom nakupovať na začiatku sezóny, vidíme u nich nárast už počas októbra. Ak ide o nejakú ďalšiu typicky vianočnú kategóriu, tak okrem mobilov a malých spotrebičov sa veľmi dobre darí herným konzolám a videohrám, takže záujem o tieto produkty očakávame aj vo vianočnom období. Veľkým hitom budú tento rok aj zberateľské stavebnice LEGO. Zákazníkom sa tak budeme snažiť ponúknuť to, čo si želajú,“ hovorí Eliška Čeřovská a dopĺňa: „Z prieskumu ďalej vyplynulo, že za vianočné darčeky plánuje najviac zákazníkov, 30 % z nich[2], minúť viac ako 400 €.“
Netrafíš? Vymeníš
Trafiť sa do vkusu blízkych býva občas ťažké, s tým si ale zákazníci spoločnosti Alza nemusia príliš lámať hlavu. Ak sa im podarí niekoho obdarovať nevhodným darčekom, je možné tovar do 31. 1. 2025 ľahko vymeniť za poukaz, s ktorým na Alza.sk možno zaobstarať niečo iné. Táto ponuka platí na produkty, ktoré sú označené službou Výmena nevhodného darčeka. Služba sa zákazníkom do košíka vloží automaticky a tovar je možné vrátiť v akejkoľvek predajni Alza alebo cez AlzaBoxy.
[1] Na otázku odpovedalo celkom 1793 respondentov.
[2] Na otázku odpovedalo celkom 2 620 respondentov.