Elektrické motorky zrýchlia nástup e-mobility na Slovensku. Antik ich ukázal na výstave IXPO a na Autosalóne

Antik Telecom oznámil masívny nástup do segmentu e-mobility. Výkonné elektrické motorky Antik SuperSoco pre podnikanie aj relax prinesú dostupnú alternatívu ekologickej dopravy do času rozšírenia elektrických vozidiel. Rast podporí aj široké nasadenie nabíjačiek a zdieľanej ekonomiky.

Telekomunikačný operátor Antik Telecom predstavil stratégiu rozšírenia svojho e-segmentu spolu s uvedením imidžových výkonných elektrických motoriek SuperSoco na slovenský trh. Motorky radu TS, TC a TC-Max sú určené pre všetkých milovníkov relaxu na dvoch kolesách, ktorí nechcú s prechodom na elektrinu stratiť pocit z jazdy na „naozajstnej“ motorke.

Skúter CUX

Elegantný skúter CUX je zasa určený pre automatické zdieľanie prostredníctvom aplikácie. Robustné VL100 vytvárajú úplne nový segment ekologického doručovania zásielok a donášky jedla za dostupnú cenu. Antik plánuje poskytovať e-motorky firmám na prenájom už za 100 eur mesačne.

VL100 na doručovanie tovaru

„Prinášame do diskusie o budúcnosti ekologickej dopravy na Slovensku doteraz chýbajúci ekonomický rozmer, ktorý ako veríme akceleruje prechod od klasických výbušných motorov,“ vysvetľuje Igor Kolla, CEO Antik Telecom.

Peter Blaas vľavo a Igor Kolla vpravo z firmy ANTIK Telecom počas tlačovej konferencii

„Plne elektrické motorky SuperSoco spolu s našim modelom zdieľania či prenájmu umožnia používateľom prejsť na eko dopravu už dnes, bez čakania na budúce lacnejšie elektrické autá, ktorých dostupnosť je momentálne minimálna.“ Elektrické jednostopové vozidlá od Antiku budú v predaji už od 1999 euro, dopĺňa ich zámer masového rozšírenia nabíjacích staníc na elektromobily najmä do rezidenčných a administratívnych zón miest spolu s ukončením vývoja platobnej platformy. V súčasnosti Antik pripravuje štart predajnej a servisnej siete v najväčších slovenských mestách.

Základný model TS od SOCO

Sortiment Antik SuperSoco je zložený zo základného modelu TS, ktorý je výkonovo porovnateľný so skútrom objemu do 50 cm3, ale s dizajnom enduro motorky.

Model CUX je zasa plnokrvný skúter vhodný do mesta aj pre zdieľanú ekonomiku. Modely TC a najmä TCMax sú výkonné stroje pre milovníkov akcelerácie a moto športu. Špeciálna robustná emotorka VL100 je so svojou nosnosťou pre náklad až 160 kg (bez vodiča) stvorená pre roznáškové služby aj doručovanie ťažkých balíkov.

Model TC

Model TC Max s motorom v strede a prevodom pohonu remeňom

Policajná TS verzia je zasa ekonomická alternatíva tichého vozidla pre všetky samosprávy, ktoré chcú dostať viac bezpečnosti do svojich ulíc za zlomok ceny bežného benzínového auta. Motorky sú vybavené priestorom až pre dve batérie s kombinovaným dojazdom až 140 km, pričom akumulátory s hmotnosťou 7 kg sú ľahko vyberateľné a nabíjateľné aj mimo vozidla. Motory značky BOSCH prinášajú vysokú mieru spoľahlivosti a dlhé servisné intervaly. Všetky modely majú platné typové schválenie Európskej únie v kategórii L1e-B a vyžadujú vodičské oprávnenie kategórie AM.

Výhradným dovozcom pre SR je Antik Telecom. Antik je zároveň dodávateľom riadiacich systémov a pracuje aj na mobilnej aplikácii na ich využitie.

Úvodný cenník e-motoriek Antik SuperSoco

Antik SuperSocoBežná cena s DPH Akciová cena pri objednaní do 31.5.19
TS 22 699 €2 159 €
TC3 199 €2 559 €
TC-Max4 499 €3 599 €
CUX2 499 €1 999 €

Začala masová výroba autonabíjačiek pre Slovensko

Hitech výrobca Antik Technology spustil v Číne sériovú výrobu prvých 1000 kusov rýchlo nabíjačiek elektromobilov určených pre slovenský trh. Očakáva masové nasadenie na slovenských sídliskách pri nízkych nákladoch. Majú zrýchliť nasadenie zdieľanej ekonomiky aj do oblasti mestskej mobility.

Stratégiu masovej dostupnosti nabíjacích miest pre elektrické automobily, skútre, bicykle ale aj bežnú mobilnú elektroniku začal realizovať Antik Telecom.

V rámci svojej výrobnej kapacity v juhovýchodnej Číne spustil sériovú výrobu rýchlych nabíjacích staníc unikátneho dizajnu. Zariadenia združujú v sebe nielen nabíjanie pre autá rôznych štandardov, ale aj možnosť dobitia elektrickej motorky, bicykla alebo aj mobilného telefónu. O pár týždňov bude nasledovať výroba verzie, ktorá zároveň poslúži ako digitálny informačný panel v rozlíšení až 4K a veľkosťou obrazovky 55 palcov.

„Naša stratégia je lacno a rýchlo zabezpečiť nabíjanie dopravných prostriedkov a ďalších zariadení všade tam, kde žijú ľudia, najmä na sídliskách a v práci. Chceme, aby prestalo byť obmedzujúcim faktorom používania elektromobilu alebo e-motorky nedostupnosť elektrickej prípojky – najmä pri zaparkovaní doma po práci alebo naopak pri ceste do zamestnania,“ vysvetľuje Igor Kolla, generálny riaditeľ Antik Telecom. „Doteraz vnímané
postupy preferovali umiestňovanie nabíjačiek pri obchodných priestoroch a podobne, kde sa ale ľudia zdržiavajú len občasne a krátkodobo.“ Pre Antik predstavujú nabíjacie stanice ďalší element do skladačky malej mestskej mobility v rámci zdieľanej ekonomiky, kde už poskytuje okrem iného mechanické a elektrické bicykle, motorky či e-skútre, ktoré budú čoskoro dostupné aj ako služba bez nutnosti dopravné prostriedky aj vlastniť.

Nabíjacia stanica ANTIK EVC22B má výkon až 22 kW a bežný automobil nabije na 80 percent už za 90 minút. Obsahuje pripojenie pre dva elektromobily alebo voliteľne aj nabíjanie pre e-bicykle či e-motorku s výkonom 1 kW. Predstavuje výhodný kompromis medzi drahšími DC nabíjačkami a lacnejšími aj keď pomalšími AC verziami. Antik okrem nabíjačiek, platobnej a riadiacej platformy či aplikácie pre zákazníkov rozvíja priamo aj segment malej mestskej mobility prostredníctvom vlastných elektrických bicyklov, skútrov, motoriek vhodných pre doručovanie jedla či tovaru alebo pre mestské polície. Vo viacerých mestách Slovenska pripravuje aj systém požičiavania – tzv. bikesharing, resp. e-bikesharing. Svoju novú emobility stratégiu Antik predstavuje na Autosalóne Bratislava do 5. mája 2019

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.