Poisťovňa Dôvera výrazne investuje do elektronizácie svojich služieb.

Keď ešte pred pár rokmi zaviedla svoju Elektronickú pobočku, v podstate predbehla štátny projekt eHealth. Rovnako spolupracuje priamo s lekármi tak, aby sa predišlo problémom pri kontraindikácii liekov. Elektronizácia sa prejavuje aj v prípade mobilnej aplikácie a jej zlepšeniam sa venujeme v tomto článku.

Všetky mobilné platformy

Aplikácia Dôvera existuje pre všetky dnes reálne používané mobilné platformy, teda Android, iOS ale aj Windows Phone. Najlepšie pritom vyzerá aplikácia Dôvera práve na najmenej používanej platforme Windows Phone, kde využijete veľké, ľahko dostupné dlaždice jednotlivých funkcií a celý systém sa tak pohodlne ovláda. Funkčnosť aplikácie je na všetkých platformách zhodná.

Aplikácia Dôvera je podporovaná na všetkých troch platformách

Aplikácia Dôvera je podporovaná na všetkých troch platformách

Základné funkcie

Po nainštalovaní aplikácie potrebujete vaše meno a heslo na to, aby ste sa do nej prihlásili. Potom si volíte PIN kód, ktorý už nabudúce bude postačovať na prihlásenie. Bez prihlásenia do aplikácie sa ktokoľvek môže dostať k údajom dôležitým pre vašu záchranu – k vašej krvnej skupine, alergiám, používaným liekom či kontaktu v prípade núdze (ak si ich vyplníte). K dispozícii máte aj lokalitu, kde sa práve nachádzate, môžete volať na núdzovú linku alebo sa dostať na najbližšiu pohotovosť či lekáreň. Hneď po prihlásení si môžete zobraziť svoj preukaz poistenca, európsky preukaz zdravotného poistenia a doplňujúce údaje (krvná skupina, choroba a alergie, užívané lieky).

Preukaz poistenca máte v aplikácii chránený PIN kódom. V telefóne ho máte vždy poruke

Preukaz poistenca máte v aplikácii chránený PIN kódom. V telefóne ho máte vždy poruke

Následne máte pred sebou mapu s umiestnením zdravotníckych zariadení. V hornom zelenom riadku sú ďalšie možnosti. Jednak si pozriete najbližšie zdravotné zariadenia s rozdelením na lekárne, pohotovosti, miesta odberov a pobočiek poisťovne Dôvera, všetko s uvedením bližších informácií a navigáciou na vybrané miesto.

Ďalej vidíte prehľad uhradenej zdravotnej starostlivosti za ostatný rok s vybranými kategóriami. Budete možno prekvapení, za čo všetko sa platí a ak sa vám niektorá položka nezdá, môžete ju priamo z prostredia aplikácie reklamovať. Vyplatí sa občas skontrolovať, čo všetko sa na vás vykázalo a od ktorého lekára.

K ďalším možnostiam patrí priamy telefonát do Dôvery, pričom volanie z aplikácie pre vás prináša zjednodušenie v tom, že sa nemusíte predstavovať – takéto volanie už obsahuje vaše identifikačné údaje. Pozrieť si môžete svoj profil (tieto údaje sa dajú meniť v Elektronickej pobočke) a nastaviť voľby napr. pre pripomienky.

O vynovenej aplikácii Dôvera sme hovorili s produktovým manažérom, Petrom Melušom

O vynovenej aplikácii Dôvera sme hovorili s produktovým manažérom, Petrom Melušom

Efektná je možnosť pridať si do aplikácie deti do 18 rokov. To je pre vás ako rodiča zjednodušenie, lebo jednak máte vždy pri sebe preukaz v Dôvere poisteného dieťaťa a tiež vidíte aj jeho zdravotnú kartu. Medzi zobrazením vašej zdravotnej karty a karty dieťaťa sa dá efektne prepínať aj cez fotografie.

Novinky prídu vhod aj podnikateľom

Treťou ikonou v hornom zelenom riadku je €. Za ňou sa skrýva prehľad vašich nedoplatkov a preplatkov. V prípade, že pri tomto symbole € je biela bodka, sú pre vás pripravené nové informácie. Ak je táto bodka červená, znamená, že sa od vás vyžaduje nejaká reakcia. Pokiaľ ide o preplatok, nájdete aj informáciu, ako sa k vám príslušná suma dostane. Ak je to nedoplatok, zistíte o čo presne ide a aké sú možnosti zaplatenia. Dôvera pripravuje aj možnosť nedoplatok zaplatiť priamo z prostredia aplikácie.

Stav účtu vidíte teraz v aplikácii na prvý pohľad. Môžete hneď reagovať a vyhnúť sa prípadným ďalším poplatkom

Stav účtu vidíte teraz v aplikácii na prvý pohľad. Môžete hneď reagovať a vyhnúť sa prípadným ďalším poplatkom

Vidíte stav svojho účtu a tiež ročné zúčtovanie za minulý rok. Toto zúčtovanie vám Dôvera pošle aj písomne, ale takto ho máte priamo v aplikácii a máte ho od roku 2009 (pokiaľ ste boli poistencom Dôvery). Znamená to, že všetky informácie sú v rýchlo pochopiteľnom tvare, nič sa pred vami neskrýva, veľmi rýchlo si overíte stav svojho účtu a vyrovnáte nedoplatky. Je to pomoc hlavne pre podnikateľov a SZČO, ktorí si platia svoje poplatky sami a nie vždy majú jasno v tom, čo a kedy treba zaplatiť.

Aplikácia nič pred vami neskrýva a informácie sú v ľahko zrozumiteľnej podobe

Aplikácia nič pred vami neskrýva a informácie sú v ľahko zrozumiteľnej podobe

Verdikt

Zdravotná poisťovňa Dôvera je jednoznačne v elektronizácii svojich služieb najďalej. Dokazuje to aj svojou mobilnou aplikáciou a aktuálnym zlepšením pri elektronickej forme ročného zúčtovania a prehľadu preplatkov a nedoplatkov. Vývoj aplikácie Dôvera budeme naďalej sledovať.

Tento článok vyšiel aj v tlačenom októbrovom vydaní TOUCHIT č. 8/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.