Nielen Európska únia ale aj Japonsko pripravuje zákon, ktorý si posvieti na spoločnosť Apple.
O zákone s názvom Digital Markets Act, resp. zákone o digitálnych trhoch ste pravdepodobne už počuli. A ak vám aj názov tohto zákona nevraví nič konkrétne, tak ide o ten zákon, ktorého cieľom je napríklad povoliť inštaláciu aplikácií aj mimo App Store v smartfónoch od spoločnosti Apple. Na základe tohto zákona sa má zabezpečiť zdravá konkurencia na trhu a výrobcovia nemajú zvýhodňovať svoje služby v rámci iných produktov.
Tento zákon síce zmení spôsob, ako fungujú produkty od veľkých spoločností v podobe Applu či Google. Zároveň sa však týka len krajín v rámci Európskej únie, v iných krajinách teda veľké spoločnosti nemusia podniknúť žiadne kroky. A preto prichádza na scénu nový zákon v Japonsku, ktorý si chce na tieto spoločnosti taktiež dohliadať dôkladnejšie.
Japonsko chce zmeniť spôsob, akým funguje Apple a ďalšie spoločnosti
Aj keď sa nový zákon v Japonsku bude týkať veľkých spoločností celkovo, tak Apple ním bude zasiahnutý pravdepodobne najviac. Dôvodom je prepracovaný ekosystém, v ktorom produkty z dielne amerického giganta fungujú a z veľkej časti si vystačí samostatne. Či už ide o vlastné technológie, aplikácie alebo systémy, používatelia Apple produktov zvyčajne po iných možnostiach ani nesiahnu. A preto nový zákon, ktorý sa bude v Japonsku podobať na európsky DMA, zasiahne najmä túto spoločnosť.
Nová legislatíva z Japonska bude odoslaná do parlamentu začiatkom roka 2024 a bude pozostávať zo štyroch hlavných častí. Jednou z nich budú obchody s aplikáciami a platobné metódy, čím bude narážať najmä na možnosť sťahovania aplikácií aj z iných zdrojov ako je App Store. Ďalej pôjde o vyhľadávače, internetové prehliadače a v neposlednom rade aj operačné systémy.
Viac detailov už na jar 2024
Konkrétna podoba zákona, ktorý bude pôsobiť na japonskom trhu a bude môcť ovplyvniť aj ten náš, zatiaľ nie je známa. Bližšie informácie sa majú zverejniť na jar 2024, pričom sa očakáva, ako bude zákon vyzerať. V konečnom dôsledku sa má najmä povoliť konkurencia pre Apple a Google v rámci obchodov s aplikáciami a tiež platobných systémov. Práve tieto dve spoločnosti totiž v Ázii držia hlavné slovo a zdá sa, že Japonsko chce rovnako vytvoriť zdravú a prirodzenú konkurenciu na trhu.
Zdroj: andro4all.com
Prečítajte si aj: