Spoločnosť Apple si registruje svoju staro-novú ochrannú známku na základe viacfarebného dúhového loga.

Spoločnosť Apple podala prihlášku na USPTO v ktorej predkladá podklady pre ochrannú známku v multi-farebnom prevedení dúhového loga. Prvýkrát sa objavilo v roku 1977, asi 30 rokov predtým, než Steve Jobs predstavil prvý Apple iPhone. Logo bolo používané po dobu 22 rokov.

Spoločnosť Apple opäť požiadala o registráciu ochrannej známky v Spojených štátoch v decembri a aktuálne prechádza logo schvaľovacím procesom.


Podanie žiadosti naznačuje, že Apple plánuje používanie dúhového loga na svojich promo produktoch, ako napríklad klobúkoch, čiapkach. Aj keď sa zdá byť absurdné vidieť logo Apple napríklad v galantérii, tak spoločnosť si často registruje nové ochranné známky aj vtedy, keď ich nemá v úmysle vôbec používať.

Logo pozostáva z jablka s odobratým zhryzom, s oddeleným listom v zelenom a jablko rozdelené na horizontálne farebné segmenty nasledujúcich farieb (zhora nadol): zelená, žltá, oranžová, červená, fialová a modrá.

To umožňuje spoločnosti Apple ochrániť ochrannú známku pre jedno z jej návrhov loga. Vlastne by sme nemali predbiehať či sa logo využije napríklad na čiapkach, alebo nohaviciach. Nechajme sa prekvapiť. Koniec koncov, Apple už predáva košele s dizajnom loga dúhy v obchode v Apple Parku.

Myšlienka dúhového loga údajne pochádza už od Steva Jobsa. Neskorší generálny riaditeľ spoločnosti Apple chcel ukázať všetky farby, ktoré by mohol použiť pri Apple II a rozhodol sa použiť dúhové logo spoločnosti Apple.

zdroj: phonearena

Prečítajte si aj:

Fenomén Apple oslavuje 40 rokov

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.