Reklamy na iné aplikácie sa v minulosti zobrazovali v obchode App Store iba v niektorých krajinách. Po novom sa zobrazujú už aj na Slovensku.
Obchody App Store a Google Play sú dva najväčšie aplikačné obchody na svete. Používajú ich prakticky všetci používatelia smartfónov a tabletov so systémom iOS a iPadOS, resp. Android. Apple a Google, ktorí ich prevádzkujú, začali už dávnejšie zobrazovať v týchto obchodoch reklamy na iné aplikácie. Je to pre nich ďalší zdroj príjmu.
Reklamy v obchode Google Play sa na Slovensku zobrazujú už dlhšiu dobu. Po novom sa začali zobrazovať aj v App Store, minimálne vo verzii pre iPhone. Na iPade som to nemal zatiaľ možnosť skontrolovať. V App Store pre macOS zatiaľ reklamy nie sú.
Apple ponúka niekoľko formátov reklamy. Sponzorovaná aplikácia sa zobrazuje priamo na domovskej stránke, na obrazovke Vyhľadať v sekcii odporúčaných aplikácií a takisto aj vo výsledkoch vyhľadávania. Sponzorované aplikácie sú jasne označené – okrem titulku „Reklama“ majú aj modré podfarbenie.
Z praktického hľadiska je otravné najmä to, že reklama na aplikácie je umiestnená na prvej pozícii a zaberá značnú časť obrazovky. Platí to najmä pre sponzorované aplikácie vo výsledkoch vyhľadávania.
Zdroj: vlastné
Prečítajte si aj: