Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pred rokom a pol sa spojila česko-kanadská vývojárska spoločnosť Ataccama so slovenským startupom Tellstory, ktorý sa zameriaval na vizualizáciu dát.

Jeho nástroj následne rozvinula Ataccama. Rozšírenie schopné vytvárať z dát vizuálne príbehy je vo freemium verzii teraz dostupné zadarmo všetkým, nielen používateľom dátovej platformy Ataccama ONE Gen2, ktorú využívajú firmy, ako sú napríklad Avast, Raiffeisenbank či Heineken. Nový modul s názvom Data Stories obohacuje dáta o prehľadné vizualizácie a pomáha s ich porozumením aj netechnickým používateľom. Ataccama v júni tohto roka získala rekordnú investíciu vo výške 144,3 milióna eur (150 miliónov dolárov) od amerického fondu Bain Capital Tech Opportunities určenú na podporu rastu. Nedávno navyše otvorila na Slovensku regionálnu pobočku, kde plánuje do konca roka zdvojnásobiť 14-členný tím, ktorý pracuje na produkte a vývoji.

„Tellstory historicky riešilo nedostatky v dátových dashboardoch, ktoré sú užitočné pre dátových analytikov. Ich interpretácie pre bežného pracovníka bez znalostí, času a trpezlivosti, ktoré sú nutné na interpretáciu veľkých dát, predstavujú značné problémy. Dátový storytelling tento problém rieši dynamickou prezentáciou, ktorá čitateľovi mení zložité dáta na ľahko pochopiteľné príbehy. Pomocou umelej inteligencie a dátových analýz mu v spletitej ríši tabuliek a grafov navyše vyberá zaujímavé informácie. Je dokázané, že ľudia si takto podané príbehy jednoduchšie zapamätajú,“ vysvetľuje fungovanie Data Stories Michal Baumgartner, ktorý má túto časť v Ataccame na starosti ako VP of Product.

Data Stories umožňuje používateľom intuitívne vytvárať príbehovú interpretáciu dát alebo ju jednoducho reportovať a zdieľať s ostatnými. Ako zdroj pritom môžu použiť dáta z platformy Ataccama ONE, samostatných súborov, živých dátových vstupov alebo z Google Disku. „Na vizualizáciu majú k dispozícii viac ako 30 predpripravených vizualizácií. S vysvetlením kľúčových informácií im pomôže umelá inteligencia. Vďaka tomu používatelia ušetria hodiny času, ktoré by inak strávili pri manuálnej tvorbe prezentácií a následnom zložitom vysvetľovaní komplexných dát netechnickým používateľom. Tradične chceme podporiť dátovú komunitu, preto je tento nástroj dostupný vo freemium verzii všetkým súčasným používateľom zadarmo,” uvádza Martin Záhumenský, ktorý zastáva pozíciu Chief Product & Technology Officer (CPTO) a zároveň vedie slovenskú pobočku v atraktívnych priestoroch bratislavskej Jurkovičovej teplárne. Nová služba Data Stories sa tak stáva integrálnou funkciou platformy Ataccama ONE, ktorá na jednom mieste ponúka aj nástroje na kontrolu kvality dát, dátovú katalogizáciu a master data management.

Úspešné príbehy zo Slovenska

Spojenie spoločností Ataccama a Tellstory, ktoré sa začalo už vo februári 2021, prebehlo vďaka kultúrnej a technickej kompatibilite hladko. Oba tímy majú spoločnú víziu o demokratizácii prístupu k dátam a zlepšovaní dátovej gramotnosti v organizáciách. „Jedným z najdôležitejších aspektov pre akvizíciu bol fakt, že za Tellstory stojí 7-členný tím rovnako nadšených dátových expertov. Aj vďaka tomuto spoločnému nadšeniu sa nám podarilo integrovať dátový storytelling do komplexného produktu tak rýchlo,” doplňuje Martin Záhumenský, ktorý startup Tellstory zakladal. Práve hladké prepojenie všetkých nástrojov v rámci jednej platformy, navyše vyvíjaných interne, patrí medzi hlavné výhody Ataccamy v porovnaní s konkurenciou.

Akvizíciou slovenského startupu sa však pôsobenie Ataccamy na Slovensku nekončí. V Bratislave totiž spoločnosť tento rok v januári otvorila nové kancelárie, v ktorých aktuálne pracuje 14-členný tím. Do konca roka ho Záhumenský plánuje zdvojnásobiť. V slovenskom technickom talente totiž vidí obrovský potenciál, ktorý by v plánovanom rozširovaní platformy Ataccama ONE hral zásadnú rolu. Celkom v Ataccame pracuje viac ako 500 zamestnancov v desiatich svetových pobočkách. Hlavný vývoj prebieha v Prahe, centrálu má spoločnosť v kanadskom Toronte.

Ataccama v minulom roku dosiahla tržby vo výške viac ako 36 miliónov eur, ktoré chce do dvoch rokov zdvojnásobiť. Tento rok v júni navyše Ataccama zverejnila podrobnosti svojej prvej externej investície vôbec, keď za minoritný podiel získala od americkej spoločnosti Bain Capital Tech Opportunities rekordných 144,3 milióna eur (150 miliónov dolárov). Financie využije na dosiahnutie globálnej expanzie, rozvoj dátovej platformy a tiež nábor českej a slovenskej vývojárskej špičky. Spolu s Bain Capital je tak Ataccama na sľubnej ceste k svojmu cieľu, ktorým je zaradenie sa medzi českých jednorožcov najneskôr do roku 2024 a následný vstup na technologickú burzu NASDAQ.

Značky: