Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Atos, medzinárodný líder v digitálnych službách a Worldwide IT Partner Medzinárodného olympijského výboru otvoril Laboratórium na testovanie IT integrácie pre olympiádu a paralympiádu Rio 2016.

Hoci sú na prvý pohľad neviditeľné, informačné technológie od spoločnosti Atos hrajú pri zabezpečovaní úspechu olympiády nezastupiteľnú úlohu. Atos napríklad poskytuje systémy, ktoré vysielajú výsledky do sveta za menej ako sekundu, takže ich možno sledovať v televíznom vysielaní, online a na viacerých druhoch zariadení. Dodáva i portál, ktorý pomáha pri najímaní a výcviku 70-tisíc dobrovoľníkov, či riešenie, ktoré spracuje 300-tisíc akreditačných preukazov. Vďaka nemu sa všetci účastníci olympiády dostanú, kam potrebujú. Členom olympijskej rodiny (médiá, TOP partneri, športovci i funkcionári), cestujúcim zo zahraničia, zároveň zabezpečí vstupné víza do Brazílie.

„Dnes by sa Olympijské hry nemohli konať bez technológií,“ povedal Sidney Levy, šéf výboru Rio 2016. „Som rád, že laboratórium na testovanie integrácie IT, ktoré je dôležitým míľnikom nášho programu, odštartovalo načas a podľa rozpočtu. Začíname testovať IT,“ dodal.

Podobne ako športovci sa na olympiádu musí pripraviť aj tím Atosu. Miestom „tréningu“ bude práve Laboratórium na testovanie integrácie IT, kde sa budú skúšať všetky IT systémy, IT aplikácie i samotná IT infraštruktúra, aby olympiáda prebehla hladko. Laboratórium s rozlohou 1272 m2 je obrovský priestor, kde sú Olympijské a Paralympijské hry pod jednou strechou. Jeho súčasťou je 42 buniek, ktoré pokrývajú všetky športy a 12 buniek, venovaných pre systémy akreditácie a výsledkov.

„Testovanie je pre náš úspech na olympiáde a paralympiáde kritické,“ povedal Patrick Adiba, Group Chief Commercial Officer, CEO Major Events v spoločnosti Atos. „Otvorenie laboratória je veľkým krokom v našom technologickom pláne. Rio 2016 bude už našou ôsmou olympiádou, štvrtou letnou. Čo je dôležité, je to prvý, dôležitý krok na ceste MOV k digitalizácii, keďže sa presúvame od modelu  ‚zakaždým nanovo’  k ‚postav raz a znova použi’. To znamená efektivitu nielen pre olympiádu v Riu 2016, ale aj pre všetky budúce olympiády. Sme radi, že spolupracujeme na tejto vzrušujúcej transformácii,“ vyhlásil P. Adiba.

Olympiáda Rio 2016 predstavuje výrazný posun v IT stratégii MOV využiť digitálnu transformáciu na ešte väčšie posilnenie bezpečnosti operácií, udržanie nákladov v rozumných medziach a využitie skúseností a investícií počas viacerých olympiád. Znamená to, že toto budú prvé Letné olympijské hry, ktorých kľúčové súčasti, vrátane dobrovoľníckeho portálu a akreditačného systému, budú spravované z cloudu. Zároveň to znamená, že toto je posledný raz, keď sa bude testovacie laboratórium nachádzať priamo v dejisku hier. Keďže sa všetky IT systémy presúvajú do Canopy, cloudu spoločnosti Atos, všetko testovanie na nasledujúce hry bude prebiehať v trvalom testovacom laboratóriu v Španielsku.

Olympiáda v Riu je kľúčovým míľnikom pri transformačnom prechode do cloudu. Pri škále a intenzite IT operácií na olympiáde je zásadná bezpečná, dedikovaná a agilná cloudová infraštruktúra. Canopy, cloud Atosu, bude spolupracovať s partnerom EMC Corporation na presune najkritickejších IT služieb, ktoré Atos dnes poskytuje, do cloudu pre zimnú olympiádu v Pchjongjangu v roku 2018. Zvýšená flexibilita, agilita a cenová efektivita riešenia od Canopy poskytnú lepšiu spoľahlivosť, dostupnosť služieb pre divákov na celom svete a podstatné zníženie nákladov pre MOV a organizačné výbory.

„Atos hrá dôležitú rolu nielen ako kľúčový integrátor pre naše riešenia, ale aj ako skutočný partner, s ktorým prekonávame výzvy. Keďže má za sebou sériu úspechov pri poskytovaní IT pre Olympijské hry od roku 2002, prináša skúsenosti, znalosti a špecializované vedomosti, ktoré nám umožnia poskytnúť IT pre olympiádu v Riu 2016 i základ pre budúce olympiády,“ povedal Elly Resende, technologický riaditeľ Rio 2016.

Poskytovanie technológií pre Olympijské hry je veľkým tímovým úsilím a Atos úzko spolupracuje s výborom Rio 2016 a ostatnými technologickými partnermi:

  • Omega – hodinky, časomiera, skóre a výsledky na športoviskách
  • Panasonic – vizuálne a audiovizuálne vybavenie
  • Samsung – bezdrôtová komunikácia
  • Embratel/Claro – mobilná komunikácia i pevné linky
  • Cisco – sieťové a bezdrôtové zariadenia a špecializované hardvérové služby
  • Symantec – bezpečnostný softvér
  • EMC – systémy úložnej infraštruktúry
  • Microsoft – softvér systémov

IT fakty o Olympijských a Paralympijských hrách v Riu de Janeiro 2016

Zabezpečovať IT pre olympiádu je podobné ako pre firmu s 200-tisíc zamestnancami a 4 miliardami zákazníkov, ktorá pracuje 24/7 a každé dva roky sa sťahuje.

  • 4,8 miliardy divákov na celom svete
  • 30-tisíc zástupcov médií
  • 37 športovísk s kompletnou IT infraštruktúrou
  • 14 850 športovcov
  • 300-tisíc akreditácií
  • 70-tisíc dobrovoľníkov
  • 200-tisíc hodín testovania IT
  • 250 serverov

Značky: