Pre Amazon nič nové, privítajte ďalší nápad, ktorý si táto spoločnosť dala patentovať

Amazon, resp. divízia Prime Air sa neustále tlačí do oblakov, pričom chce doručovať balíky rýchlo a bezpečne. Vzdušný priestor je, zatiaľ, pomerne nevyužitý a Amazon si to uvedomuje. Plány spoločnosti sú také, že balíky by mali byť doručované do 30 minút od objednania tovaru. Samozrejme, len ak je v relatívnej blízkosti objednávateľa distribučné centrum.

Ako si to Amazon Prime Air s novým patentom predstavuje? Jednoducho, prvoradé je vyskladnenie balíku zo skladu, ktorý preberie autonómny dron. Samotné balenie (alebo aj dron) má obsahovať špeciálny mini padák s čidlami, ktoré budú balík „korigovať“ a padák otvárať v správnej chvíli. Dron privezie balík nad dohodnutý priestor vykládky, ktorý musí spĺňať nejaké parametre a následne balík s padákom spustí, ten pomaly pristane na predurčenej ploche. Dron zostáva na mieste vykládky až dovtedy, kým nie je balík bezpečne na zemi. Celý priebeh odovzdávania kontroluje, či je všetko v poriadku. No, celkom pekná predstava.

Teraz sa však musíme vrátiť späť do reality a na takéto doručovanie si ešte hodnú chvíľu počkať. Patent je síce zapísaný a veríme, že by to aj Amazon Prime Air dokázal, ale legislatívne toto v dohľadnej dobe nebude možné. Amazon už doručovanie balíkov pomocou dronov skúša v Anglicku a tento rok by sa mu to mohlo podariť aj v Spojených štátoch amerických. Ako všetky patenty Amazonu dopadnú a či budú niekedy použité, to je zatiaľ otázne. Každopádne to má zmysel, pričom doručovanie takýmto spôsobom by bolo podstatne rýchlejšie. Samozrejme, aj tu sú obmedzenia a otázniky, ktoré treba doriešiť.

Rýchla fotografia (z automobilu) výstavby logistického centra Amazonu pri Seredi 

Zdroj: theverge.com

Mohlo by vás zaujímať:

Logistické centrum Amazonu v Seredi čoskoro spustí svoju prevádzku

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.