Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ford plánuje tento rok zaviesť v Európe lítium-železofosfátové (LFP) batérie v rámci modelového radu Mustang Mach-E1 ako súčasť záväzku spoločnosti urobiť elektromobily cenovo dostupnejšími a prístupnejšími pre svojich zákazníkov.

Spoločnosť Ford tiež oznámila, že investuje 3,5 miliardy dolárov do výstavby prvého závodu na výrobu batérií LFP v USA s názvom BlueOval Battery Park Michigan, ktorý sa otvorí v roku 2026.

Diverzifikácia a lokalizácia dodávateľského reťazca batérií vo výrobných regiónoch zvýši prístupnosť a cenovú dostupnosť pre zákazníkov a zároveň podporí dopyt zo strany spotrebiteľov. Ford pracuje na tom, aby v rámci svojho plánu Ford+ dosiahol ročnú mieru predaja 600 000 elektrických vozidiel celosvetovo do konca tohto roka a 2 milióny do konca roka 2026.

Keďže spoločnosť rapídne rozširuje produkciu elektrických vozidiel, vďaka zavedeniu batérií LFP môže Ford vyrábať viac elektrických vozidiel a ponúkať viac možností pre nových zákazníkov, čím prispieva k plneniu cieľa spoločnosti dosiahnuť 8-percentnú maržu EBIT pre model E do roku 2026.

„Sme odhodlaní viesť revolúciu elektrických vozidiel, tzn. investovať do technológie a pracovných miest, čo nás udrží na špici tejto globálnej transformácie v našom odvetví,“ povedal Bill Ford, výkonný predseda spoločnosti Ford.

Chemické zloženie batérií LFP prináša výhody pre zákazníkov spoločnosti Ford

Zavedenie LFP ako druhého chemického zloženia batérií – popri nikel-kobalt-mangánu (NCM) – umožňuje zákazníkom spoločnosti Ford vybrať si elektrické vozidlo disponujúce batériou s jedinečnými výkonnostnými charakteristikami, ktoré najlepšie zodpovedá ich potrebám.

Batérie LFP sú veľmi odolné a znášajú častejšie a rýchlejšie nabíjanie pri použití menšieho množstva vysoko dopytovaných a drahých materiálov. Táto lacnejšia verzia vo veľkom rozsahu pomôže spoločnosti Ford udržať alebo ešte viac znížiť ceny elektromobilov pre svojich zákazníkov. Spomínané batérie budú napájať rôzne cenovo dostupné osobné a nákladné elektrické vozidlá Ford novej generácie, ktoré sú v súčasnosti vo fáze vývoja.

„Sortiment elektrických vozidiel Ford vyvolal obrovský dopyt. Plníme svoje záväzky pri rozširovaní batérií LFP a NCM a tisíce – čoskoro milióny – zákazníkov začnú využívať výhody elektrických vozidiel Ford s najmodernejšími a odolnými technológiami batérií, ktoré sa časom stávajú čoraz dostupnejšie,“ uviedol Jim Farley, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Ford.

Ešte pred otvorením nového závodu na výrobu batérií v meste Marshall štátu Michigan, USA, predstaví Ford batérie LFP na kľúčových globálnych trhoch – tento rok pre modely Mustang Mach-E a v roku 2024 pre modely F-150 Lightning. Cieľom je skrátiť čakacie doby zákazníkov.

Technológia batérií LFP tiež prispieva k znižovaniu závislosti od kritických surovín, ako sú nikel a kobalt, a je v súlade so snahou spoločnosti vytvoriť dodávateľský reťazec elektrických vozidiel, ktorý spĺňa svoje záväzky v oblasti udržateľnosti a ľudských práv.

Ford sa zaviazal investovať do roku 2026 celosvetovo viac ako 50 miliárd dolárov do elektrických vozidiel a už teraz prisľúbil, že do roku 2050 dosiahne globálnu uhlíkovú neutralitu naprieč všetkými svojimi vozidlami, prevádzkami a celým dodávateľským reťazcom. Cieľom spoločnosti je dosiahnuť nulové emisie pre všetky vozidlá predané v Európe a uhlíkovú neutralitu v rámci svojich európskych zariadení, logistického a dodávateľského reťazca do roku 2035.

# # #

1 V súlade s celosvetovo harmonizovaným skúšobným postupom pre ľahké vozidlá (WLTP). S plne nabitým akumulátorom možno dosiahnuť dojazd až 600 km (zamýšľaná cieľová hodnota podľa WLTP), v závislosti od existujúcej série a konfigurácie akumulátora. Skutočný dojazd sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov (napr. poveternostné podmienky, štýl jazdy, profil trasy, stav vozidla, vek a stav lítiovo-iónového akumulátora).