BenQ SW271C je monitor pre náročných používateľov – primárne pre profesionálnych fotografov. Ponúka špičkovú kvalitu zobrazenia a funkcie, ktoré nie sú štandardom vo výbave monitorov. Prejavuje sa to aj na cene, avšak za svoje peniaze dostanete zodpovedajúcu kvalitu.

BenQ SW271C ponúka 27-palcový IPS displej s rozlíšením 3840 × 2160 pixelov. Obrazovka je matná, takže vás pri práci nebudú otravovať rušivé odlesky. Súčasťou balenia sú takisto bočné a horná tieniaca clona, ktorá dokáže výrazne obmedziť dopadajúce svetlo na monitor a minimalizovať tak potenciálne skreslenie. Displej má 10-bitovú farebnú hĺbku.

V minulosti sme už testovali viacero fotografických monitorov od BenQ a vždy disponovali špičkovou kvalitou obrazu a verným podaním farieb. Nová generácia nie je výnimka, výrobca garantuje vernosť farieb na úrovni Delta E ≦ 2. Monitor má továrenskú kalibráciu na viacero režimov, takže sa rýchlo môžete prepínať medzi režimami Adobe RGB, sRGB, Rec. 709 či DCI-P3. K dispozícii je tiež čiernobiely režim a takisto podpora pre HDR, prepínať sa môžete medzi režimami HDR10 a HLG. Zobrazenie HDR je potrebné aktivovať priamo v operačnom systéme Windows a monitor sa následne do tohto režimu automaticky prepne.

Monitor sme otestovali pomocou kalibračnej sondy a namerali sme pokrytie farebných priestorov na úrovni 99,5 % pre sRGB, 97,1 % pre Adobe RGB a 86,2 % pre DCI-P3. Maximálny jas v SDR zobrazení dosahuje 300 nitov, minimálny jas sme namerali na úrovni 30 nitov. Spotreba sa v tomto prípade pohybuje na úrovni 65 W, resp. 37 W pre minimálny jas. Maximálna spotreba dosahuje 160 W.

BenQ SW271CZdroj: BenQ
BenQ SW271C

Ukáže, ako bude vyzerať fotka na papieri

BenQ SW271C ponúka viacero funkcií, ktoré sú vysoko nadštandardné a sú zamerané na fotografov. Jednou z nich je režim Paper Color Sync, ktorý prispôsobí zobrazenie fotky na monitore tak, ako bude vyzerať na vytlačenom papieri a to v závislosti od použitého nastavenia farieb, tlačiarne a fotografického papiera.

Ďalšou praktickou funkciou je ovládací puk, ktorý umožňuje rýchlo meniť nastavenia monitora bez nutnosti načahovať sa a stláčať tlačidlá na spodnom rámiku displeja. Vďaka nemu môžete meniť nastavenia rovnako pohodlne, ako keď používate myš. V prípade tohto monitora dáva puk zmysel, a to nielen kvôli množstvu vopred nastavených režimov, ale aj kvôli bohatším možnostiam prispôsobenia farieb.

Počas testovania monitora sme ocenili funkcie obraz v obraze a USB-C rozhranie. Vďaka nemu môžete prepojiť monitor priamo s notebookom pomocou jedného kábla. Ten zabezpečuje prenos obrazu v 4K pri 60 Hz, 60 W napájanie a takisto prístup k USB hubu, ktorý pozostáva z dvoch USB 3.1 portov a čítačky SD kariet. Porty sú umiestnené v ľavej zadnej časti monitora. BenQ SW271C má vo výbave aj dva HDMI 2.0 porty a DisplayPort 1.4.

Pohľad fotografa

Vyskúšal som si tento špeciálny monitor a je to radosť upravovať na ňom fotografie. Vyskúšal som spoluprácu s nástrojmi Adobe Lightroom Classic a Zoner Photo Studio pri zobrazení a úprave mojich fotografií a videí v Premiere Pro. Farby sú na monitore presne také, ako si ich pamätám počas fotenia či natáčania, vidieť úplné detaily napr. v tmavých častiach obrazu. Oceňujem aj prispôsobenie vzhľadom na papier použitý pri tlači. Rovnako je šikovný puk na rýchlu výmenu profilov a nastavenie želaného jasu. (Ondrej Macko)

BenQ SW271CZdroj: BenQ
BenQ SW271C

BenQ SW271C je výborne vybavený monitor pre profesionálnych fotografov. Kombinuje špičkový displej s verným zobrazením farieb, podporou mnohých farebných priestorov s ich továrenskou kalibráciou a takisto funkcie, ktoré nie sú štandardom a výrazne zvyšujú pohodlie pri práci.

Cena: 1549 €

Zapožičal: BenQ