Balík si môžete vyzdvihnúť bez čakania a kedykoľvek.
Rovnako rýchlo a jednoducho môžete uhradiť aj poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom. Všetko cez BalíkoBOXy od Slovenskej pošty bez čakania v rade a v čase, ktorý si klient sám vyberie. Takýchto BalíkoBOXov má Slovenská pošta na Slovensku už sto, čo je najrozsiahlejšia sieť spomedzi ostatných dodávateľov zásielok. Nedávno bol oficiálne uvedený do prevádzky stý BalíkoBOX, a to na košickom sídlisku Nad jazerom na Bukoveckej ulici pri predajni potravín, za prítomnosti vedenia Slovenskej pošty a starostky košickej mestskej časti.
Slovenská pošta má aktuálne na celom Slovenku už 100 BalíkoBOXov a v rámci Stratégie „Pošta 2020“ plánuje do konca tohto roka rozšíriť sieť na 135 terminálov. BalíkoBOXy sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a v 25 okresných mestách. V Košickom kraji je zatiaľ deväť BalíkoBOXov (Košice, Michalovce, Trebišov, Spišská Nová Ves), do konca roka by mali pribudnúť ďalšie tri v Košiciach. Zoznam terminálov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBOXy“ zobrazí užívateľovi presný zoznam všetkých terminálov.
Záujem zákazníkov o balíkové služby dynamicky rastie, preto Slovenská pošta postupne rozširuje sieť BalíkoBOXov a aj ich funkcionalitu s cieľom vyjsť čo najviac v ústrety klientom, urobiť svoje služby priateľské k ľuďom a zároveň odľahčiť a zefektívniť interné prevádzkové procesy. BalíkoBOXy sú k dispozícii nepretržite „24/7/365“ a zákazníci môžu cez ne okrem vyzdvihovania a podaja balíkov realizovať už aj platobné transakcie. BalíkoBoxy akceptujú úhrady platobnými kartami všetkých komerčných bánk.
BalíkoBOXy sú zákazníkmi z roka na rok stále vyhľadávanejšie, o čom svedčia aj štatistiky. Klienti ich využívajú najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Využívanie BalíkoBOXov vzrástlo v roku 2019 oproti roku 2018 o viac ako 200 %. V roku 2020 zaznamenávajú práve BalíkoBOXy najvýraznejší index nárastu, za prvý kvartál o 339 % oproti rovnakému obdobiu roka 2019 a za druhý kvartál až o 472 % oproti rovnakému obdobiu v roku 2019.
Ak si klient zvolí BalíkoBOX na doručenie zásielky, dostane na svoje mobilné číslo SMS s informáciami hneď po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky. V SMS sa dozvie, v ktorom BalíkoBOXe sa zásielka nachádza, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky. Ak má klient stiahnutú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, dostane informáciu o zásielke aj tam. V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciu o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou. Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si adresát nevyberie svoj balík, putuje na pobočku pošty. Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Balík potom počká na pošte ďalších 18 dní. Rovnako sa adresát môže rozhodnúť v priebehu doručovania balíka, že mu bude lepšie vyhovovať BalíkoBOX ako pobočka pošty alebo poštový kuriér a môže si ju ľahko presmerovať. Vyzdvihnutie alebo podanie zásielky je tak jednoduchšie, rýchlejšie a maximálne efektívne.