Príbehov ľudí, ktorí odišli z Tesly a založili si vlastné spoločnosti je viacero a tento patrí medzi najaktuálnejšie, no zároveň veľmi zaujímavé z pohľadu zamerania.

Viacero vysoko postavených pracovníkov v spoločnosti Tesla načerpalo v rozbehnutej automobilke dôležité skúsenosti a z rôznych dôvodov ju opustili a začali pracovať na svojich projektoch. Rovnako to je aj v prípade bývalého výkonného riaditeľa, Johna Vo, ktorý na Floride založil spoločnosť Blue Innovations Group (Ďalej „BIG“). Táto spoločnosť sa venuje elektrickým plavidlám, ktoré by sa mali začať vyrábať už v októbri tohto roku.

Blue Innovations Group R30Zdroj: Blue Innovations Group
Blue Innovations Group R30

Spoločnosť Blue Innovations Group postavila výrobnú halu v Pinellas Parku na Floride a svoje inovácie predviedla na tohoročnom CES v Las Vegas. BIG na výstave ukázala inovatívny trup, pohonný systém lode a používateľské rozhranie. Zaujímavosťou je, že už v druhom štvrťroku 2024 plánuje dodávať prvé plavidlá svojim zákazníkom.

Prvým vyrobeným hardvérom bude veľký elektrický čln – BIG R30. Tento model má celkovú dĺžku 30-metrov, dva elektromotory s kombinovaným výkonom 600 kW (800 ps) a kvapalinou chladenú batériu s kapacitou 221 kWh. Okrem toho disponuje výsuvnými solárnymi panelmi, ktoré môžu dodávať až 2,7 kW na nabíjanie batérie kdekoľvek na vode. Maximálna rýchlosť lode by mala dosahovať 39 uzlov, čo je v prepočte okolo 72 km/h.

Blue Innovations Group R30Zdroj: Blue Innovations Group
Blue Innovations Group R30

BIG R30 je do určitej miery luxusnou loďou s predpokladanou cenovkou okolo 300 000 dolárov (276 807 eur), no v budúcnosti chce táto spoločnosť vyrábať aj podstatnej lacnejšie modely, ktoré dokážu z časti ovplyvňovať aj dopad malej lodnej dopravy na životné prostredie. John Vo, dodal: „ak chcete skutočne ovplyvniť životné prostredie, nemôžete vyrábať elektrické lode po desiatkach, musia to byť tisíce.“

Najvyšší predstaviteľ spoločnosti hovoril aj o batériách, pričom prezradil, že chce používať LFP technológiu, ktorá ponúka dlhšiu životnosť ako NMC alebo NCA technológie. Ide o väčšie batérie s o niečo nižšou hustotou, no podľa jeho slov je v lodi miesta dostatok :). Batérie by mali byť integrované do trupu plavidla.  

Zdroj: EVANNEX

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE