Viete ako sa mení záujem o Black Friday výpredaje za posledné roky? Podľa ankety zistíte, čo si kupujúci myslia o Black Friday a prečo ho niektorí nemajú radi ale aj ktoré kategórie produktov sú najpopulárnejšie
Veľký pokles záujmu
V roku 2020 sa Black Friday prvýkrát uskutočnil počas pandémie. Informácie z Google Trends ukázali, že počet vyhľadávaní fráz spojených s Black Friday výpredajmi klesol za posledný rok až o 37 %. Na Slovensku bol vrchol záujmu o Black Friday v roku 2017 a veľký prepad záujmu je viditeľný v roku 2020.
50% opýtaných sa zúčastnilo Black Friday výpredajov v roku 2020. Ostatní nenakupovali počas Black Friday kvôli niekoľkým dôvodom: 28 % nič nepotrebovalo, 18 % na Black Friday zabudlo a pre 17 % zľavy neboli dostatočne atraktívne. Pandémia tiež môže za znížený záujem: niektorí sa preferovali vyhnúť preplneným miestam (10 %) alebo mali nestabilnú finančnú situáciu (15 %). 12 % tiež nenašlo vo výpredaji zaujímavé produkty.
Prečo kupujúci (ne)majú radi Black Friday?
Výsledky ankety ukazujú, že medzi Slovákmi sú pozitívne a negatívne postoje voči Black Friday približne rovnaké. 31% respondentov si myslí, že pred Black Friday obchody zvyšujú ceny, aby ich mohli následne falošne znížiť, 21% respondentov tvrdí, že počas Black Friday výpredajov sú v zľavách iba nezaujímavé produkty, ktorých sa veľa nepredalo a sú ich plné sklady a 24% si myslí, že čiastka zľavy nie je taká veľká, ako pri iných výpredajoch.
Na druhej strane až 30 % opýtaných si myslí, že Black Friday sú najlepšie výpredaje, 34 % je za to, že Black Friday ponúka príležitosť na najlepšie ceny a 25 % ľudí potvrdilo, že počas Black Friday majú možnosť nakúpiť si aj drahé veci s veľkou zľavou.
Black Friday 2021: čo si nakúpime a koľko minieme peňazí
51 % opýtaných potvrdilo, že sa zúčastnia tohtoročných Black Friday výpredajov. 31 % ešte nevie potvrdiť svoju účasť a 18 % opýtaných sa Black Friday výpredajov nezúčastní. Zľavy na veci, ktoré sú pre človeka potrebné, sú faktorom, ktorý by vedel prehovoriť opýtaných, aby sa zúčastnili Black Friday výpredajov (43 %). 31 % tiež potvrdilo, že by ich prehovorili väčšie zľavy, 10 % súhlasí, že by pomohol aj cashback navyše a 16 % nepresvedčí nič.
Opýtali sme sa tých, ktorí účasť potvrdili, aké produkty si plánujú počas Black Friday kúpiť. Oblečenie vyhralo u 57 % opýtaných, 45 % respondentov si plánuje zakúpiť elektroniku alebo spotrebič a 24 % bude loviť zľavy na kozmetiku. V priemere je zákazník pripravený minúť 134 € počas Black Friday (v roku 2020 to bolo 140 €).
Zdroj: Picodi