Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Black Friday je už obrovský nákupný fenomén, ktorý aj do slovenských e-shopov láka množstvo zákazníkov na prvé vianočné nákupy.

Obchodníci sa predháňali vo výške zliav nielen minulý týždeň, ale prakticky celý mesiac. Ako však upozorňovali odborníci, aj tento rok sa našli e-shopy, v ktorých si zákazníci nekupovali až tak zvýhodnený tovar, ako sa na prvý pohľad zdalo. „Heureka monitoruje vývoj cien dlhodobo, trend vývoja priemernej ceny si môže každý skontrolovať priamo na webe pri konkrétnom produkte. Tento rok sme si však posvietili na zľavy v rámci Black Friday. Najčastejšie sa zľavy týkali elektroniky, ako sú televízie a mobily. Tento rok však boli zľavnené aj akumulátorové skrutkovače, herné konzoly, inteligentné náramky, kuchynské roboty alebo práčky. Ukázalo sa, že opäť však nie všetky zľavy boli naozaj výhodné,“ upozorňuje marketingový riaditeľ nákupného radcu Heureka Michal Vodák.

Heureka našla aj konkrétne príklady. „Vŕtačka Bosch stála zhruba 180 eur, ale pred Black Friday cena produktu u niektorých predajcov porástla až na 450 eur. Televízia Samsung bežne stojí asi 800 eur, no niektoré e-shopy ju počas novembra predával až za 1 300 eur a na Black Friday ju zľavnili minimálne o 450 eur. Priemerná alebo minimálna cena, za ktorú sa dá kúpiť, sa pritom takmer nemenila,“ dodáva Vodák.

„Počas Black Friday evidujeme, že sa ceny rovnakých produktov u rozličných predajcov môžu líšiť až o 43 %. Znamená to, že fantastické zľavy často nemajú nič spoločného s výhodnými ponukami, ale reálne často len návrat k priemernej cene na trhu. Je preto dobré porovnávať si ceny po zľave s ďalšími predajcami,“ uzavrel Vodák.

Značky: