Vojna s reklamou na webe pokračuje. Weby vracajú úder.

Internetová reklama je niečo, čo nie je vždy na škodu. Webmasterom pomáha vo financovaní ich stránok, no niekoho irituje. Pravda, aj reklamy viac ako obsahu, je to na mnohých jednoducho priveľa. Niektorí zvolili inú cestu, než klasické zobrazovanie reklám. Prípadne pracujú s reklamnými formátmi, ktoré nie sú typické a odolávajú adblockerom, prípadne idú systémom affiliate odkazov naviazaných na slová v texte.

Ako teda upozorniť používateľov na vypnutie ad-blockera? Niektoré weby volia nevtieravé vyskakovacie okno, kde upozorňujú, že žijú z reklamy. Poprosia používateľov, aby daný web pridali do výnimiek v doplnku na blokovanie reklám. Iné zase zablokujú článok, pokým nevypnete blokovanie reklám. Najťažší kaliber predstavujú weby, ktoré majú špeciálne skripty na blokovačov na to, aby blokovače obišli.

Majú akési návnady, ktoré oklamú blokovač a ten potom neregistruje reklamu na webe. Funguje v domnienke, že reklamu zablokoval aj keď je to práve naopak. Stránok, ktoré toto používajú je zhruba 30,5% z TOP 10 000 najnavštevovanejších webov na svete. Údaje pochádzajú zo štúdie University of Iowa a University of Californica, Riverside.

Uvidíme, ako tento boj bude pokračovať. Aj blokovače reklám majú totiž zoznam webov pridaných do výnimiek. Na nich reklamy neblokujú. Pozrite si tzv. EasyListEasyPrivacy a dozviete sa, že týchto výnimiek sú obrovské kvantá. Dobrý paradox, čo poviete?

Zdroj: TechSpot

Prečítajte si aj:

Najsťahovanejšie seriály za rok 2017. Game of Thrones sú vo vedení

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.