Spoločnosť BMW Group si zvolila Paris Motor Show 2016 za miesto predstavenia BMW Concept X2.
Táto novinka v kompaktnom segmente prináša výrazný dizajn, ktorým sa odlišuje od ostatných modelov X, zároveň sa však hlási k tradícii kupé modelov histórie BMW Group. Výsledkom je kompaktný koncept, z ktorého vyžaruje mestský športový duch.
„BMW Concept X2 je vozidlo pre aktívnych ľudí, ktorí hľadajú kombináciu pôžitku a praktickosti,“ vysvetľuje Adrian van Hooydonk, senior viceprezident dizajnu BMW Group. „Koncept je zobrazením nového a vzrušujúceho aspektu značky BMW v rámci kompaktného segmentu.“
Dizajn – úspešná kombinácia dynamiky a robustnosti.
Dizajn vozidla BMW Concept X2 spája evidentné protiklady do jedného harmonického celku. „BMW Concept X2 kombinuje dynamickú štylistiku karosérie a nízke proporcie kupé s robustnou konštrukciou modelu X. Je to športový automobil s výrazným charakterom a otvára nám fascinujúce nové dizajnové možnosti pre značku BMW,“ hovorí Karim Habib, riaditeľ dizajnu BMW.
Markantný charakter BMW Concept X2 sa ukazuje už v jeho proporciách. Kým veľké kolesá a známe dvojpriestorové usporiadanie karosérie poukazujú na funkčný charakter modelu X, dlhý rázvor, predĺžená línia strechy, krátke previsy a výrazne dopredu naklonené C-stĺpiky vytvárajú dojem nízkej siluety tesne nad cestou. Kombinácia tmavých dielov obkladu a nápadného červeného laku Luminous Red pri pohľade zboku zoštíhľujú Concept X2 ešte výraznejšie.
Dve dimenzie jednoliateho charakteru – pohľad zboku.
Hornej časti bočných sekcií vozidla dominujú športové dizajnové prvky. Natiahnutá línia strechy a štíhla grafika okien vytvárajú predĺžený dojem. Sklenená časť sa smerom dozadu zužuje, vytvárajúc športové boky. Lemovanie okien aj integrované dvojdielne vonkajšie zrkadlá sú vypracované z brúseného hliníka, ktorý dodáva atmosféru vysokej kvality. Hrúbka hliníkového profilu tu zohráva úlohu kontrastného prvku. Zadná časť plochy okien je ukončená dynamickou interpretáciou pre BMW typického značkového prvku Hofmeister kink. Podobne ako logo na C-stĺpiku, čo je ďalší klasický dizajnový detail z histórie športových kupé BMW, predstavuje jednoducho nezameniteľný element. Rozmerný strešný spojler vo farbe karosérie sa plocho klenie nad zatmaveným zadným oknom. Prechádza až do C-stĺpikov a zadnej časti BMW Concept X2 dodáva športové kontúry.
Nižšie na bočných sekciách vládnu prvky, typické pre modely X. Svalnaté povrchy, výrazné blatníky a dizajnová ochrana podlahy v oblasti prahov dverí vytvárajú sofistikovaný kontrast s vyššie položenými dynamickými prvkami. Povrchy bokov vozidla spolu tvoria rozmerné plynulo tvarované sekcie s presnými hranami, na podporu športovosti vozidla. Dramatické modelovanie povrchov zvýrazňuje takmer hranaté lemy blatníkov, typické aj pre ďalších členov rodiny BMW X. Priestor v nich vypĺňajú rozmerné 21-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s neprehliadnuteľným dizajnom dvojitých lúčov a trojdimenzionálne pôsobiacim kontrastom dvojfarebného spracovania. Na diskoch sú obuté pneumatiky s robustným dezénom, ktorý naznačuje potenciál pre zábavu aj mimo spevnených ciest, zatiaľ čo prahy vo farbe karosérie s integrálnymi šesťuholníkovými prvkami pečatia mohutnosť vzhľadu vozidla v najnižších sektoroch jeho bočnej časti.
Dynamika a sebavedomie – predná časť.
Aj prednou časťou BMW Concept X2 zjednocuje dynamické prvky s robustnými formami. Zreteľne tvarované povrchy a decentné hrany vytvárajú dojem prekypujúceho sebavedomia a športového naturelu. Výrazne zaklonené čelné sklo takmer plynulo prechádza do tmavej panoramatickej strechy a tvorí vizuálnu rovnováhu s novým dizajnom obličiek dvojitej mreže chladiča a dolnými prednými vzduchovými vstupmi. Obličky sú posadené o niečo nižšie než predné svetlomety a stredný vzduchový vstup pod nárazníkom je bližšie k ceste než zvyšné dva. Vďaka tomu pôsobia predné partie vizuálne nižšie a dokonalo zapadajú do dynamického odhodlania celkového dizajnu prednej časti.
Nové obličky otáčajú známy lichobežníkový tvar BMW mriežok hore nohami a rozširujú sa zhora smerom nadol. Týmto nápadným detailom dostáva BMW X2 svoj originálny charakter a zvýrazňuje šírku predných partií. Graficky tvarované a výrazne zalomené lišty v obličkách vytvárajú neprehliadnuteľný efekt „žraločieho nosa“ a priam sochársky obohacujú tuto časť vozidla.
Nízke kontúry tubusov vo svetlometoch dávajú klasickému dizajnu dvojitých okrúhlych predných svetiel BMW takmer šesťuholníkový tvar. Laserová technológia umožňuje dosiahnuť veľmi štíhly profil svetlometov, zatiaľ čo modré X v strede tubusov dodáva vzhľadu technologický štýl.
Nástavcu pod predným nárazníkom dominuje veľký centrálny vstupný otvor pod obličkami, ktorým Concept X2 hasí svoj smäd po chladiacom vzduchu. Menšie trojuholníkovité vstupy po stranách vizuálne rozširujú vozidlo. Robustné horizontálne priečky v otvoroch tvoria kontrast ku športovému ladeniu predného nástavca a pripomínajú robustný charakter modelu X aj na predných partiách.
Robustne stavané – zadné partie.
Zadné partie BMW Concept X2 završujú dizajn exteriéru markantným spôsobom. Prvky, zvýrazňujúce šírku, napríklad štíhle zadné okno a horizontálne línie, vizuálne znižujú dojem výšky zadnej časti a podčiarkujú jej športovosť. Z tohto pohľadu si všimnete aj to, ako zadné okno plynulo vychádza spod strešného spojlera, na ďalšiu podporu dynamiky vzhľadu. Výrazné klesanie presklenej časti karosérie smerom dozadu tvorí mohutné línie bokov, neprehliadnuteľné aj zozadu. Zadné svetlá hovoria ostrým jazykom s novou interpretáciou pre BMW typického tvaru písmena „L“ a atraktívnym trojdimenzionálnym poňatím osvetľovacích prvkov s technológiou LED.
Pod zadnými svetlami sa nachádza logo BMW. Pod ním uvidíte takmer neprerušený prechod z dverí batožinového priestoru do nárazníka, ktorý zvýrazňuje čistú povahu dynamickej štylistiky vozidla. Tmavé dolné obloženie vizuálne dvíha túto časť zadných partií a zároveň na pohľad zoštíhľuje sektor nad nimi. Nástavec vo farbe karosérie je zavŕšením celkovo robustného obrazu zadnej časti vozidla. Rozmerné koncovky výfukov, posunuté extrémne do strán, mimoriadne výrazne zväčšujú vizuálnu šírku vozidla, zatiaľ čo ich lemovanie dáva zadným partiám vzhľad členenia na tri sektory, pripomínajúci prednú časť.