Moderný dizajn automobilky BMW so svojimi komplexnými tvarmi, konkávnymi a konvexnými krivkami, s hrami tieňov a svetla, vždy vyzýval objavovať. BMW pozvalo siedmich najlepších fotografov automobilov v Rumunsku na spoznávanie dizajnu dvoch kategórií typických modelov značky: BMW radu 4 Coupé a najväčších zástupcov rodiny X — BMW X5, X6 a X7.
Fotografie, ktoré vznikli v rámci projektu, sú prístupné na publikáciu na redakčné účely, ale predstavia sa aj vo forme výstavy usporiadanej v sieti predajcov po celom Rumunsku. Je možné, že v sérii iniciatív bude pokračovať celý rad obrázkov, ktoré sa použijú v reklamných kampaniach spoločnosti BMW Romania rovnako, ako to bolo v prípade nedávno podpísanej spolupráce s Ciprianom Mihaiom na projekte BMW radu 4 „Who Am I“.
Pozvánku prijalo sedem odborníkov, ktorí spojili viac ako 100 rokov skúseností získaných v odbore. V skutočnosti má Rumunsko bohatú tradíciu fotografovania automobilov, prvé jadro sa sformovalo koncom 90. rokov pomocou projektu Freelancer, ktorý patrí jednému z priekopníkov v tejto oblasti, Danovi Beşliuovi. Sedem fotografov časom spolupracovalo so všetkými dôležitými publikáciami o automobiloch v Rumunsku. Vo svojom portfóliu majú aj ďalšie projekty ako napríklad módnu fotografiu, športové spravodajstvo, pouličné fotografie a podpísali spoluprácu s významnými svetovými značkami automobilov.
Sedem fotografov zapojených do projektu sú: Radu Chindriş, Adrian Cobzaşu, Mihai Dăscălescu, Ciprian Mihai, Bogdan Paraschiv, Dragoş Savu a Andrei Toboşaru.
Podujatie #BMWPhotoCamp sa konalo v okolí hotela Grand Balvanyos a využilo možnosti zasneženej krajiny Harghita a Covasna, miest ako priehrada Frumoasa alebo lesnaté oblasti okolo jazera Sfânta Ana, malebných, spevnených aj poľných ciest okolo miest Baraolt, Miercurea Ciuc a Sfântul Gheorghe. Bohato napadaný sneh na fotografiách poskytoval nádhernú krajinu plnú príbehov.
„Tento #BMWPhotoCamp vyšiel z túžby dostať do popredia a oceniť úsilie tých, ktorí prostredníctvom vytvorených fotografií dávajú veľkú pridanú hodnotu príbehom automobilov, projektom motoršportu alebo podujatiam, ktoré organizujeme. Mnohokrát hodnotu ich práce, a to je veľmi dôležité, potvrdzuje aj skutočnosť, že v ostatných rokoch čoraz častejšie získavajú medzinárodné zmluvy, prípadne sa ich diela prezentujú v publikáciách po celom svete.
Projekt je zároveň aj novým spôsobom skúmania dizajnu automobilov značky BMW. S osobitými štýlmi a víziami, s hľadaním tvarov a detailov, sú naši hostia perfektnou voľbou, ktorá nám pomôže objaviť komplexný dizajn značky BMW. Mal som to potešenie spolupracovať so siedmimi fotografmi. Každý sa vyznačoval osobitým a veľmi osobným prístupom, vrátane spôsobu, akým post-produkčne spracúvajú fotografie. Nakoniec teda máme sedem rôznych pohľadov na tú istú tému.
Prítomnosť Adriana Mitua, medzinárodne uznávaného umelca, priniesla hodnotu našim skúsenostiam prostredníctvom úplne inej perspektívy, ako je pohľad vizuálneho umelca. Chceli sme nadviazať dialóg a podporiť skúmanie nových prístupov a perspektív,“ vysvetlil Alex Şeremet zo spoločnosti BMW Group România.