Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prvá európska superaplikácia Bolt ohlásila zisk doteraz najväčšej investície do rozšírenia svojich produktov. Prechod od vlastných áut k zdieľanej mobilite v mestách sa tak vďaka sume 628 miliónov eur výrazne urýchli. Hlavnými investormi sú spoločnosti Sequoia Capital a Fidelity Management and Research Company LLC, ďalej spoločnosti Whale Rock, Owl Rock (divízia Blue Owl), D1, G Squared, Tekne, Ghisallo a ďalšie. Trhová hodnota spoločnosti Bolt sa tak vyšplhala na 7,4 miliardy eur.

Markus Villig, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Bolt, investície okomentoval takto: „Po celé desaťročia sa mestá stavali pre autá, nie pre ľudí. To viedlo k neudržateľnej doprave, znečisteniu a zabratiu verejného priestoru parkovacími miestami. Myslíme si, že tento prístup je zastaraný. Za posledných osem rokov sme vyvinuli produkty, ktoré ponúkajú lepšie a dostupnejšie alternatívy súkromných automobilov. Spolupracujeme s mestami, aby sme pomohli ľuďom prejsť na ľahké prostriedky osobnej dopravy, ako sú kolobežky a elektrobicykle, či možnosti zdieľanej mobility, ako je digitálna taxislužba a zdieľanie áut. Chceme mestám vrátiť ich udržateľnosť a premeniť ich na priestranstvá priateľské k ľuďom. Preto s potešením oznamujeme toto nové kolo financovania, najväčšie v našej histórii, ktoré nám pomôže vytvoriť  menej preťažené, menej znečistené a zelenšie mestá. Také, v ktorých sa ľudia budú môcť presúvať bezpečne a udržateľným spôsobom.“

Spoločnosť Bolt postupne zavádza aj rad nových bezpečnostných prvkov, ktoré majú byť súčasťou siete zdieľaných kolobežiek, mimochodom najväčšej v Európe. Medzi tieto funkcie patrí napríklad systém prevencie tandemovej jazdy, ktorý rozpozná, ak na kolobežke stojí viac ako jeden človek,  ďalej prevencia jazdy v opitosti,  či systém prevencie šmyku. Všetky tieto opatrenia povedú používateľov kolobežiek k bezpečnejšej a zodpovednejšej jazde.

Zdieľané kolobežky sú však len jednou časťou portfólia platformy Bolt, ktorú v súčasnosti používa viac ako 100 miliónov zákazníkov v 45 krajinách a vo viac ako 400 mestách po celej Európe a Afrike. K ďalším produktom patria digitálna taxislužba, služba zdieľania áut Bolt Drive, či Bolt Food, ktorý umožňuje zákazníkom objednávať jedlá z reštaurácií. Najnovším produktom je služba Bolt Market s prísľubom donášky potravín do 15 minút. Táto služba bola vyvinutá a spustená počas pandémie a prevádzkuje už desiatky predajní v desiatich krajinách po celej Európe. Touto novou investíciou Bolt v roku 2022 rapídne urýchli svoju expanziu vrátane služby Bolt Market.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.