Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Už roky je najhodnotnejšou značkou v automobilovom priemysle, čo potvrdzujú aj renomované medzinárodné rebríčky. 

V najnovšej správe spoločnosti Kantar  – BrandZ™ 100 najhodnotnejších globálnych značiek  – je Toyota lídrom medzi výrobcami  automobilov už siedmykrát za sebou a dvanásty krát od začiatku existencie tohto prieskumu.

Podľa spoločnosti Kantar predstavuje súčasná hodnota značky  Toyota  29,15 miliárd USD. V rebríčku všetkých globálnych značiek sa Toyota umiestnila na 41. mieste.

Spoločnosť dominuje v automobilovej brandži predovšetkým vďaka dôslednej, odvážnej implementácii technológií pohonu s nízkymi emisiami, ako je napríklad hybridný pohon, elektrický pohon, pohon s využitím palivových článkov alebo batérií. Spoločnosť zároveň intenzívne investuje do technológií autonómneho riadenia bezpečnostných systémov, internetových služieb a prepojenia automobilov v sieti, robotiky alebo zdieľania automobilov. Sila značky vyplýva aj z dobrého mena spoločnosti, ktoré si udržiava už desaťročia ako výrobca automobilov s vysokou kvalitou a legendárnou životnosťou a  spoľahlivosťou.

Automobilový priemysel v tomto roku zaznamenal pokles priemernej hodnoty značiek o 7 %. Je to spôsobené tým, že celé odvetvie stojí pred revolučnými zmenami, a preto je s rozvojom jednotlivých značiek spojených mnoho neznámych (faktorov). Ako zdôrazňujú autori správy BrandZ, výrobcovia automobilov v nasledujúcom roku zamerajú svoje plány na predaj nových elektrických modelov. Súčasne budú hybridy v nasledujúcich rokoch dominantnou nízkouhlíkovou technológiou, a to z dôvodu nedostatočnej infraštruktúry nabíjacích staníc a obmedzení týkajúcich sa batérií a dojazdu elektromobilov, ktoré oddialia masový predaj elektromobilov.

Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel a túto technológiu vyvíja už viac ako 20 rokov, vďaka čomu disponuje najmodernejšími riešeniami. Značka zároveň práve  oznámila, že rýchlo zavedie do predaja elektrické modely na batérie a paralelne vyvíja elektromobily na vodíkový pohon. Dôveryhodnosť spoločnosti Toyota ako priekopníka elektromobility a dôsledného výrobcu elektrifikovaných automobilov, ktorý sa už desaťročia podieľa na znižovaní emisií znamená, že Toyota v podstate odolala tohtoročným otrasom a znižovaniu hodnoty automobilových značiek.

Správa BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands vzniká  na základe širokej škály ukazovateľov ako napríklad finančné výsledky značiek, prieskumy verejnej mienky, aktuálne aktivity firmy a plány do budúcnosti. Veľmi dôležitým faktorom je angažovanosť v ochrane životného prostredia a rozvoj technológií šetrných k životnému prostrediu.

Najhodnotnejšie  automobilové značky v rebríčku BrandZ 2019

MiestoZnačkaHodnota značky v r. 2018 (v mld USD)Zmena hodnoty oproti predchádzajúcemu roku
1Toyota29,151-3%
2Mercedes-Benz23,355-9%
3BMW23,326-9%
4Honda11,749-7%
5Ford11,211-12%
6Nissan10,554-8%
7Tesla9,285-1%
8Audi8,556-11%
9 Volkswagen6,707 12%
10Porsche5,817new

 

Značky: