Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Obáva sa HONOR vlastnej nezávislosti? Čo chystá tento rok a kedy predstaví prvé vlajkové telefóny? Ako uviedol generálny riaditeľ HONOR George Zhao v rozhovore pre magazín qq.com, nová séria HONOR Magic môže prekonať série Huawei Mate aj Huawei P.

HONOR sa môže stať prednou globálnou ikonickou a technologickou značkou

Ako tvrdí George Zhao, globálny prezident a CEO HONOR, ktorý dnes vedie viac ako 8 000 zamestnancov oddelených od administratívy Huawei, cieľom je vytvoriť si novú cestu s ambíciou a víziou stať sa globálnou technologickou značkou. Ide o proces, ktorý síce stojí veľké úsilie, ale zároveň prináša aj veľké nadšenie.

Už koncom minulého roka, keď sa HONOR definitívne oddelil od materskej spoločnosti Huawei, sa George Zhao vyjadril takto: „Predajcovia a distribútori v 170 krajinách by zastavili všetky kanály, čo by ovplyvnilo prácu miliónov ľudí. Dodávatelia by nemohli predávať a zásoby tovaru a pokles predajov by zničili trh. Súhlasíme s ich názorom, a preto sme sa dohodli, že tento reťazec nepretrhneme.“

„Môžeme sa stať najsilnejším startupom v Číne,“ dodáva George Zhao. „Jediný, kto vás môže poraziť, ste vy sami. Vždy si nájdete vlastnú cestu, ako prežiť a posunúť sa ďalej.“

Pred pár rokmi bol HONOR len produktovým radom materskej spoločnosti. Dnes, aj vďaka svojim už vybudovaným zdrojom, je celkom nezávislou spoločnosťou s novou pozíciou na trhu.

„Za veľmi krátky čas sme sa stali celkom nezávislí, ten veľký tlak je však len dočasný. Nezávislosť dáva značke HONOR šancu odpútať sa spod ochrany veľkých spoločností a začať znovu ako startup,“ dodal George Zhao.

Už začiatkom roka HONOR oznámil, že jeho cieľom je stať sa globálnou technologickou značkou, ktorá kladie dôraz na inováciu, kvalitu a servis. Ucelená vízia integrovaného riešenia pre zákazníkov po celom svete podľa HONOR znamená pokračovať v investíciách do vývojových centier (R&D), najmä do nových technológií, vybudovať celé portfólio tzv. inteligentnej domácnosti a zákaznícky servis, ktorý bude dostupný každému.

Rok 2020 znamenal aj ďalší krok smerom k urýchleniu vývoja elektromobilov. George Zhao verí, že kapitál potrebuje cirkulovať, ale zároveň sa aj vracať k podstate. Elektromobily tak môžu byť chápané ako „mobilné telefóny + 4 kolesá“, základným účelom auta je však najmä transport. Ľudia nechcú šoférovať a tráviť toľko času cestovaním. Často využívajú zariadenia, ktoré si môžu ľahko zobrať so sebou. Vďaka mobilným telefónom, tabletom, notebookom, inteligentným obrazovkám, slúchadlám, hodinkám a ďalším zariadeniam sa pripájame doma, v kancelárii alebo v aute. Ponúka sa tak veľký priestor na to, ako toto prepojenie ešte zdokonaliť.

Nestávame sa marketingovou spoločnosťou. Naša podstata bude vždy v produktoch. HONOR chce mať vplyv na konečný trh a postaviť sa do pozície silného hráča – napr. s novou vlajkovou loďou Magic chceme prekonať úroveň a dostupnosť sérií  Huawei Mate alebo Huawei P.George Zhao má veľké plány. Veľkosť siete vývojových centier (R&D) je impozantná. V tejto chvíli zamestnáva viac ako 4 000 ľudí, ktorí pracujú na vývoji čipov, softvérových riešeniach a dizajne. George Zhao tiež zdôrazňuje, aký dôležitý je pre samostatnosť značky vývoj vlastných čipov. Na produkty sú kladené vysoké nároky a s vlastným vývojom tak dostávate aj tie najefektívnejšie riešenia. Nová stratégia HONOR je stať sa technológiou dostupnou pre každého. HONOR zároveň využíva svoje vlastné kapacity globálneho reťazca i pozíciu.

Na vybudovanie globálnej technologickej značky potrebujete tých najlepších partnerov a dlhodobú spoluprácu. Ani v tomto prípade nezačína HONOR od nuly. Vďaka pevným partnerstvám a vlastným kapacitám sa môže smelo púšťať do nových plánov. George Zhao bol v kontakte s mnohými špičkovými dodávateľmi zo Spojených štátov, Japonska, Európy a ďalších krajín, s ktorými sa delil o predstavy o produktoch HONOR a ich vývoji. Mobilný telefón s operačným systémom Android, notebooky so systémom Microsoft, Intel a AMD – integrovať rôzne riešenia do jedného fungujúceho ekosystému pre konečného spotrebiteľa sú cestou, vďaka ktorej tieto partnerstvá fungujú a ktorou chce HONOR kráčať aj naďalej.

Veľa prvotriednych partnerov sa teší na spoluprácu s HONOR v dlhodobom horizonte. George Zhao zmienil aj to, že v odvetví nie je veľmi časté napríklad využívanie vlastných čipsetov. HONOR môže využiť vlastný vývoj a čipset môže byť otvorený novým rozhraniam a kapacitám. Pri fotografovaní s telefónmi HONOR tak môžete využiť veľa variabilných parametrov, tak ako pri profesionálnom fotení. Veľa iných poskytovateľov spolieha na automatické nastavenia s malou možnosťou kontroly, čo môže mať nemalý efekt na výslednú fotku.

Mnohí zo súčasných partnerov HONOR sú jeho niekdajší zákazníci, ktorí narážali na rôzne nedostatky. Vlastný vývoj tak môže ponúknuť mnoho riešení a je aj najväčšou výzvou.

Za prémiovým zážitkom stojí neustála optimalizácia

George Zhao prezradil i to, že veľkou podporou sú svetoví top partneri v kombinácii s vlastnými kapacitami. Fang Fei, prezident produktových riešení HONOR, uviedol, že vývojové centrá sú skvelé práve na optimalizáciu najlepších softvérových i hardvérových riešení, čo môže byť napokon aj zásadným rozdielom pre konečného spotrebiteľa. Veľa zákazníkov ignoruje hardvérové parametre, ale to, čo rozhoduje, je nakoniec celkový zážitok. Feng Fei je prvý, kto prišiel s čipmi od Qulcommu už v roku 2002. V roku 2008 sa dočkal prvých produktov, ktoré boli uvedené na trh v roku 2009. Jeho tím sa taktiež podieľal na vývoji. Spoločnosť Google pôvodne Huawei nepoznala, do povedomia sa dostala až vďaka spolupráci s operačným systémom Android. „Otec Androidu“ Andy Rubin bol veľmi milo prekvapený. To všetko vďaka tvrdej práci a internej kapacite stále pracovať na vývoji a najlepšom riešení.

Fang Fei uviedol i to, že technológia GPU Turbo (ktorá akceleruje grafický výkon hardvéru a softvéru) vyvinutá jeho tímom, bola prvýkrát uvedená s čipom Kirin pred dvomi rokmi a aktualizovaná verzia GPU Turbo X bude tiež súčasťou nového HONOR V40. Vďaka tejto technológii si tak môžeme vychutnať ešte väčší zážitok z hrania hier na mobile s veľmi vysokou rýchlosťou sťahovania, čo nie je možné na mnohých iných telefónoch.

Ďalším príkladom je spotreba batérie. Čip využíva len pár nanometrov, aby ušetril spotrebu. Aktuálna spotreba je veľmi systematický a optimalizovaný proces. Vývojové centrum už pred niekoľkými rokmi začalo využívať rôzne scenáre chovania zákazníka, tak aby zaručilo ten najlepší výkon pre každého. Je to neustály dynamický proces učenia na základe skúsenosti. S rovnakými zdrojmi pri inteligentnom systéme neustáleho procesu učenia sa môže spotreba znížiť až o 15 %.

Za všetkým je skúsenosť zákazníka

Excelentná komunikácia, imidž, štruktúrovaný dizajn, systém chladenia, vytvorenie IG atď. To všetko vrátane dostupných vývojových kapacít vedie podľa George Zhaa k motivácii mať zákazníka stále v centre pozornosti na každom kroku. „Veľa úžasných značiek na čínskom trhu vyrástlo a zase zaniklo. Naša najväčšia hodnota je v budovaní vzťahu a priamej komunikácii s každým z našich zákazníkov. Vnímame to ako veľkú pridanú hodnotu, ktorú si potom odnášame späť do nášho vývoja.“

Zákazníci sú tým najlepším základom pre rast úrovne produktov. To definuje víziu HONOR

George Zhao tiež dodal: „Mám rád inovatívne veci. Keď sme uvádzali prvú generáciu HONOR Magic, bolo v nej využitých veľa nových technológií, nových procesov a dizajnov. HONOR 8 využíval sklá vtedajšej najnovšej technológie, najmä zadná strana telefónu využívala 15 rôznych technológií. HONOR vždy podporoval mladých dizajnérov a nové talenty zo sveta umenia. Nároky na estetiku produktov tak boli vždy veľmi vysoké. Veríme, že je to neustále sa meniaci proces, ktorému sa hovorí úspech, a len ten, kto sa nebojí, môže obstáť a prežiť.“

Fang Fei, prezident produktových radov ďalej dodáva, že na zaujatie potenciálnych zákazníkov je nevyhnutné rozumieť aj ich kreatívnemu premýšľaniu a podporiť ho novou technológiou. HONOR 6Plus prvýkrát predstavil duálnu kameru. Prvá generácia HONOR Magic je vyvinutá s mnohými inteligentnými funkciami, ktoré sú založené na technologickom vklade, ale aj na pohľade zákazníka. Jedine tak môže HONOR neustále zákazníkovi prinášať nový zážitok. Napríklad s telefónom HONOR V40 získate aj 66 W rýchlonabíjačku.

Koncept produktov HONOR je postavený na dvoch princípoch. Jeden z pilierov je neustále chápať zákaznícke trendy a získať čo najviac spätnej väzby. Produkty môžu zaujať zákazníkov len vtedy, ak ich naozaj budú chcieť kupovať. Druhým pilierom je viesť zákazníkov k väčším nárokom na technológie a zážitok.

V minulosti prišiel HONOR s mnohými inováciami obrazovky. Prvá vlna obrazoviek 18:9 už bola predstavená. To všetko na základe toho, že zákazníkom prestalo stačiť klasické rozlíšenie 16:9. Koncové produkty môžu poslúžiť napríklad aj dvom generáciám produktov. Najkratší cyklus vývoja v HONOR je 6 až 7 mesiacov. Stratégia je rozdelená do niekoľkých cyklov. Jedným je generácia, ktorá už je dodávaná, ďalším je vývoj, potom dizajn a prieskum. To, čo nakoniec zákazník dostane, je kombinácia výskumu a vývoja. Fang Fei dodáva: „V skutočnosti neexistuje žiadna fixná rutina, ktorá garantuje inováciu. Vždy, keď vytvárame nový produkt, využívame maximum, aby sme dostali čo najviac z našich zdrojov a mali radosť z toho, čo vytvárame aj my sami. Vytváram tlak aj sám na seba, či je aktuálne riešenie dostačujúce. Tento proces je veľmi náročný, ale nič sa nevyrovná radosti z hotového produktu, ktorý potom môžeme dodať zákazníkom. Ak tento produkt neobstojí a nedokáže fungovať sám osebe, ešte nie je hotový.“

Podľa Zhu Zhendong, prezidenta pre marketing a popredajný servis, je zákazník najdôležitejším prvkom celého procesu. Sila každého produktu závisí na tom, akú hodnotu má v očiach zákazníka. Navyše zážitok z produktu vždy rozhoduje. Celý proces skúseností pri predaji produktu, prvého vyskúšania a ďalšieho servisu musí byť vždy tým najlepším používateľským zážitkom. Len tak sa prenáša povedomie o produkte ďalej. „To, ako zákazník produkt používa, je ekvivalentom k tomu, že si o ňom vytvára vlastný obraz a produkt začína žiť vlastným životom.“ HONOR buduje aj vlastné kamenné obchody alebo partnerské predajne.

V súčasnosti má tím značky HONOR veľmi dobrú globálnu víziu, skvelé zázemie a skúsenosť z lokálnych trhov z celého sveta ako aj vybudovaný reťazec kanálov, distribúcie, zákazníkov, marketingu atď. Je pripravený stať sa globálnou značkou. A čo viac, HONOR nečerpá len zo skúseností z lokálnych trhov, ale aj zo zákazníckych prieskumov, čo je skvelé pri plánovaní globálneho mechanizmu. Predajný tím je v úzkom kontakte s lokálnymi distribútormi a predajcami vo všetkých krajinách. Partneri sú plní očakávaní. A už čoskoro privítame nové vlajkové produkty na tento rok.

Vysoká koncentrácia pomáha riešiť prípadné problémy

HONOR je už samostatne fungujúcou spoločnosťou oddelenou od materskej spoločnosti Huawei. V tejto chvíli prebieha na lokálnej úrovni presun do nových kancelárií a formovanie štruktúry nových tímov. Celý proces ustálenia novej administratívy tak na lokálnej úrovni prebehne veľmi rýchlo a nepotrvá dlhšie než jeden mesiac. Ako uviedol George Zhao, máme veľmi jednoduchú štruktúru. Samozrejme, ak spoločnosť rastie, môže pribudnúť byrokracia. Preto je lepšie udržiavať viac menších oddelení, aby bol zachovaný čo najefektívnejší proces.

Aj sám George Zhao preto rád zachováva trend „Brother Ming“ – teda kým sú dvere jeho kancelárie otvorené, môže ktokoľvek prísť a diskutovať o čomkoľvek. Ak je na pracovnej ceste, v jeho itinerári je komunikácia so zamestnancami – dať si spoločný obed a diskutovať. „Zamestnanci HONOR sú to najcennejšie, čo máme, najcennejšia súčasť kultúry našej spoločnosti. Idea HONOR je založená na myšlienke, že každý sa môže deliť o to, čo vytvoril. To vytvára pevnejšie puto. Pre zákazníka je to potom pridaná hodnota zo zážitku z produktu, ktorú môžeme šíriť ďalej. HONOR ďalej premýšľa aj o spôsoboch, ako viesť celé odvetvie. Musíme si rozširovať obzory a ambície a musíme mať viac a viac talentov, aby sme mohli vytvárať ďalšie úžasné produkty.“

Li Shanlin, prezident pre ľudské zdroje, pracoval pre Huawei 24 rokov. Hovorí, že sústredenie sa na zákazníkov je cestou, ako posúvať vývoj celej spoločnosti. Potreby zákazníkov sú základom na zvyšovanie úrovne celej spoločnosti. Len ak sa stretnú potreby a služby, môžeme z produktu dostať tú najlepšiu hodnotu. Inovácia je pre HONOR zásadná, môžeme povedať, že je to DNA spoločnosti. Li Shanlin hovorí, že väčšina zamestnancov HONOR sa narodila v 80. a 90. rokoch, sú teda stále veľmi mladí. Nová generácia zamestnancov prináša nový pohľad, ktorý je celkom odlišný od predchádzajúcej generácie. Pred dvomi rokmi mal  Li Shanlin diskusiu so zamestnancami narodenými v 90. rokoch. Podľa tejto generácie sú najväčšími hodnotami zmysel a prospešnosť práce, rešpekt, dôvera a uznanie.

„Tlak, že HONOR čelí nezávislosti, je pre nás hnacou silou. Veríme, že HONOR čoskoro dosiahne stovky miliárd dolárov. Chceme byť v top 500 svetových firiem. Nie je to však to najdôležitejšie. Dúfame, že svetu vytvoríme nové zážitky, zákazníkom lepší život a mladým ľuďom možnosť rásť.“

Na otázku, či sa HONOR chystá byť najsilnejším konkurentom Huawei, George Zhao odpovedá: „Berieme to vážne. Sme profesionáli. Ako povedal prezident Huawei – najlepšou cestou je rešpekt a úcta k sebe navzájom.“ George Zhao dodáva aj citáciu Matky Terezy: „I keď dáte to najlepšie celému svetu, možno ani to nebude nikdy dosť. Aj tak však dávajte to najlepšie.“

Značky: